اخبار   
 

 پایان مرمت اضطراری موزه تاریخ پزشکی ایران

مرمت اضطراری موزه تاریخ پزشکی ایران به کوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران به پایان رسید...

به گزارش «آرت نا»، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران؛ محمد ابراهیم لاریجانی با اعلام این خبر افزود: این پروژه اضطراری مرمتی با اختصاص مبلغی در حدود بیست و پنج میلیون تومان اجرا شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران یادآورشد: در این عملیات، ایزولاسیون و پوشش آجرفرش پشت بام بنا به طور کامل انجام شد.
این مقام مسوول با تاکید بر اهمیت موزه پزشکی ایران در نمایش تاریخچه طب و درمان در ایران گفت: اهمیت پژوهشی، مطالعاتی و تاریخی این موزه برای دانشجویان و متخصصان قابل تامل است به همین دلیل توجه به حفظ و نگهداری مناسب این قبیل آثار همواره در دستور کار اداره‌کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان تهران بوده‌ است.
بنای موزه ملی علوم پزشکی ایران در اصل کاروانسرایی تاریخی بوده که کاربری موزه یافته‌ است. این موزه درخیابان کارگر شمالی - خیابان شانزدهم (فرشی مقدم) - انتهای کوچه پارک علم و فناوری واقع شده است و درآن جلوه‌های علم پزشکی در ایران و ابزار و ادوات آن در دوران‌های مختلف به نمایش گذاشته شده است.
یکی از جذاب ترین موارد به نمایش درآمده در این موزه جمجمه‏ای متعلق به یک دختر سیزده ساله است که قدمت آن به حدود 4900 سال پیش برمی‏گردد. در این پروژه پوشش شفاف نورگیرهای موزه نیاز با همکاری یکی از هنرمندان آبگینه کار و هنر سنتی شیشه گری انجام شد.
  منبع : آرت نا
  12:47   پنجشنبه 15 مهر 1389  
 نظرات