اخبار   
 

 یازدهمین نمایشگاه ساختمان با حضور 1400 شرکت آغاز به کار می کند

معاون دبیرکل اتاق تعاون اعلام کرد: یازدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان با حضور هزار و 400 شرکت داخلی و خارجی از روز سه شنبه هفته جاری آغاز به کار می کند...

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایرنا، 'ابراهیم تهرانی' روز یکشنبه در یک نشست خبری در محل اتاق تعاون مرکزی اظهار داشت: این دوره از نمایشگاه صنعت ساختمان از تاریخ چهارم مرداد ماه جاری با حضور1400 شرکت داخلی و خارجی به مدت سه روز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی برپا خواهد شد.
وی افزود: از تعداد یاد شده هزار و 50 شرکت داخلی و 350 شرکت خارجی از کشورهای کره، تایوان، امارات متحده عربی، ایتالیا، آلمان، سوئد، فنلاند، یونان، ترکیه، چین، قزاقستان، عربستان، انگلیس، فرانسه، هند، پاکستان، لهستان و آمریکا در یازدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان حضور پیدا می کنند که نسبت به سال گذشته 17 درصد رشد را نشان می دهد. تهرانی در ادامه کمک به توسعه صادرات غیرنفتی و افزایش ارتقای بهره وری در واحدهای صنعتی، جذب سرمایه گذاری خارجی و استفاده از هم افزایی بین بنگاه ها برای مشارکت در پروژه های خارج از کشور را از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه ذکر کرد.
معاون دبیر کل اتاق تعاون سپس تصریح کرد موقعیت استراتژیک ایران از نظر وجود مصالح ارزان قیمت و نزدیکی به مناطق در حال بازسازی عراق و افغانستان، از جمله جذابیت های کشور برای حضور شرکت های خارجی و سرمایه گذاری در صنعت ساختمان ایران به شمار می آید.
تهرانی همچنین عنوان کرد در جریان برگزاری نمایشگاه سال های قبل شرکت های خارجی و ایرانی پروژه های مشترکی را در عراق و افغانستان برعهده گرفتند که در حال اجرا می باشد. وی در ادامه در مورد ارتقای کیفی نمایشگاه نیز گفت: برای این منظور همایش های تخصصی با عناوین همایش بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان، علوم سازه، مقاوم سازی در برابر زلزله، فناوری های نوین، مدیریت شهری و ساختمان سازی، مواد اولیه صنعتی سازی و همچنین 20 کارگاه آموزشی برگزار می شود.
معاون دبیرکل اتاق تعاون یادآورشد برگزاری سه دوره از نمایشگاه ساختمان برعهده اتاق تعاون مرکزی نهاده شده و با حمایت های سازمان توسعه تجارت نمایشگاه مجازی این صنعت بعد از پایان نمایشگاه برای بازدید علاقمندان آماده می شود.
وی سپس اضافه کرد: با هماهنگی های انجام شده با سازمان توسعه تجارت هیات های تجاری از عراق، سوریه، روسیه، ترکیه، امارات متحده عربی، قزاقستان و ازبکستان برای بازدید از نمایشگاه دعوت شدند.
تهرانی شرط حضور شرکت ها در نمایشگاه را دارا بودن مجوزهای لازم از سازمان های مربوطه ذکر کرد و گفت: برای حصول اطمینان از عرضه محصولات استاندارد در نمایشگاه امسال غرفه ای نیز به سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی اختصاص داده شده تا نظارت کافی بر محصولات عرضه شده صورت گیرد.
یازدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان از چهارم تا هفتم مرداد ماه جاری از ساعت 9 تا پنج بعد ازظهر در محل نمایشگاههای بین المللی تهران پذیرای بازدیدکنندگان است.
  منبع : ایرنا
  13:02   دوشنبه 3 مرداد 1390  
 نظرات