اخبار   
 

 پویایی شهر را از نزدیک تماشا کنید

سر زدن به نمایشگاه بزرگ جهاد خدمت رسانی شهرداری اصفهان در این روزها هم فال و هم تماشاست چون می‌توانید چند ساعتی را در شهری با عنوان جهادخدمت رسانی سپری‌ کنید و علاوه بر آن از یک نمایشگاه جذاب که توسط شهرداری اصفهان در حدود 50 غرفه و دروسعت بیش از 15 هزار مترمربع...

خبرگزاری ایمنا:سر زدن به نمایشگاه بزرگ جهاد خدمت رسانی شهرداری اصفهان در این روزها هم فال و هم تماشاست چون می‌توانید چند ساعتی را در شهری با عنوان جهادخدمت رسانی سپری‌ کنید و علاوه بر آن از یک نمایشگاه جذاب که توسط شهرداری اصفهان در حدود 50 غرفه و دروسعت بیش از 15 هزار مترمربع در کنار سازمان قطارشهری وریل های اولین ایستگاه مترو بر‌پا شده دیدن نمایید؛ نمایشگاهی که پر است از غرفه‌هایی که در آنها، هم ‌می‌توانید آموزش ببینید، هم سرگرم شوید و در مسابقه شرکت کنید و دست آخر هم اگر مایل بودید با سر زدن به بعضی غرفه‌ها برخی مایحتاج مورد نیاز خانواده را آن هم با قیمتی بسیار مناسب تهیه کنید و به خانه بروید.
به گزارش ایمنا،اینجا نمایشگاه بزرگ جهاد خدمت رسانی است و شما میهمان شهرداری اصفهان هستید؛ این نمایشگاه در روزهای شنبه تا سه شنبه ازساعت 17الی21 و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ار ساعت 30/8 الی 30/20 در محل ایستگاه مرکزی مترو واقع در خیابان کاوه جنب ترمینال دایر می باشد و شرکت برای تمام شهروندان آزاد می باشد.
وارد نمایشگاه که می‌شوید، ابتدا ماشین‌های بزرگ آتش‌نشانی و ماشین‌های مکانیزه شهرداری، نخستین دیدنی‌های این نمایشگاه هستند. اگر مایلید ابتدا می‌توانید چرخی در محوطه نمایشگاه بزنید و ماشین‌های آتش‌‌نشانی و آخرین تجهیزات نظامی که همیشه آژیرکشان و در حال آماده باش دیده‌اید ، از نزدیک به سراغشان بروید.
این ماشین‌های عظیم‌الجثه که همیشه از دیدنشان ترس به دلتان می‌افتاد حالا می‌توانند برای بچه‌ها هم جذاب باشند؛ ماشین‌های قرمزی که نردبان‌های 32 متری از آنها آویزان شده و خودروهای خاکستری که رنگ جبهه ،ایثار واز خودگذشتگی به یاد می آورد. کمی آن‌طرف‌تر ماشین‌های مکانیزه شهرداری هم به ردیف ایستاده‌اند تا از نزدیک ببینید این دستگاه‌های مکانیزه‌ای که شهر ما را از آلودگی‌ها پاک می‌کنند چقدر متنوعند و هریک با امکاناتی که دارند به چه کاری می‌آیند؛ از جاروب پیاده‌رو گرفته تا جاروب بزرگراهی مکانیزه، و جدول‌شوی مکانیزه، جاروب حمل زباله مکانیزه.
اما در فضای بیرونی به نصب تصاویر شهیدان پرافتخار دفاع مقدس اختصاص داده شده ومزین شدن نمایشگاه با تصاویری از شهدای شاخص، شهید خرازی، شهید همت،شهید چمران و شهید کاظمی از جمله بخش‌های مختلف نمایشگاه هشت سال دفاع مقدس،هشت سال جهاد خدمت رسانی است که با تکنیک گالری، تصاویری را به شما نمایش می‌دهد.
بعد از آن وارد محوطه سربسته تحت عنوان گذر100 ساله نمایشگاه شده و به سراغ غرفه‌ها بروید.
حالا که اول راه هستید تصاویر قدیمی شهر تا عصر حاضراصفهان چنان شما را هیجان زده خواهد کرد که از خود می پرسید این مجموعه چگونه در این نمایشگاه گرد هم آمده اند و اصفهان قدیم وجدید را به نمایش گذاشته است.
باز هم اگر به راه خود ادامه دهید به غرفه‌‌های مجموعه رسانه ای شهرداری از خبرگزاری ایمنا تا استودیو صدای شهر با طراحی جذاب می رسید.
اماتماشای ماکت های اولین بزرگراه دوطبقه کشور ،تونل شهید آقاخانی،احیای میدان امام علی (ع) و جهان نما را هم از دست ندهید؛ اجرای ماکت هایی که بدست متخصصان ونخبگان اصفهانی و شهرداری ساخته شده است.
حالا بهتر است به گشت‌و‌گذار در محوطه سرپوشیده نمایشگاه جهاد خدمت رسانی پایان دهید و وارد طبقه پایین نمایشگاه شوید چون غرفه های مختلف هیجان‌انگیزوهمراه با سبزه آرایی وگل آرایی جالب توجه در این بخش حتی روی ریل های مترو برای شما تدارک دیده شده است.
ولی اگر کودک خود را هم به نمایشگاه آورده‌اید همین جا می‌توانید به سمت غرفه کودک بروید.این غرفه با رنگ‌های شاد طراحی شده و وسایل بازی از دور خودنمایی می‌کند. نزدیک که می‌شوید، وسایل بازی تا خانه‌ای پر از توپ‌های کوچک، چشم هر کودکی را به ‌خود خیره می‌کند.
شما می‌توانید بچه‌ها را با خیال راحت به داخل این غرفه بفرستید و خودتان به سراغ غرفه‌های شهرداری بروید. این غرفه‌ها با محصولات تبلیغی خود میزبان بازدید‌کنندگان نمایشگاه هستند؛ از دم‌نوش گیاهی گرفته تا آبمیوه و طعم‌دهنده‌های غذایی؛ هم بروشور می‌دهند و هم می‌توانید محصولاتشان را تست کنید.
اما در بخش دیگری از فضای نمایشگاه می‌توانید به غرفه سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری بروید وجهت مایحتاج مورد نیاز خانواده بن تخفیف خرید از بازارهای تحت نظارت این سازمان دریافت کنید وحتی بن مرغ وماهی در بین بازدیدکنندگان توزیع می شود.
باز هم اگر به راه خود ادامه دهید به غرفه‌‌ای می‌رسید که کتاب کودک به رایگان عرضه می‌کند. می‌توانید با بچه‌ها سری هم به غرفه طراحی چهره کودکان بزنید و آنها را با چهره‌ای متفاوت به فضای سرپوشیده نمایشگاه ببرید.
حواستان به ساعت‌ باشد چون اگر از وقت و زمان غافل شوید ممکن است آن‌قدر وقت خود را در یک غرفه بگذرانید که از بقیه بخش‌های نمایشگاه غافل شوید. غرفه‌هایی با رنگ‌های گرم و شاد در کنار انواع گل‌ها و گیاهانی که در سرتاسر این فضا با سلیقه خاصی چیده شده‌اند، فضای چشم‌نوازی را ایجاد کرده است.
از بعضی غرفه‌ها صدای موسیقی هم به گوش می‌رسد؛ علاوه بر آن از عروسک‌های پارچه‌ای بزرگ و متحرک که در فضای سرپوشیده نمایشگاه راه می‌روند و با کودکان حرف می‌زنند غافل نشوید.اینجا شما می‌توانید از غرفه‌هایمناطق 14 گانه شهرداری،غرفه سازمان آرامستان ها ، غرفه سازمان آتش‌نشانی، غرفه سازمان بازیافت، غرفه سازمان زیبا‌سازی‌، غرفه سازمان پارک‌ها و فضای سبز، غرفه ساماندهی مشاغل، وغرفه معاونت وسازمان عمران که ماکت های پروژه های شاخص شهر را به اجرا در آورده دیدن کنید. غرفه آتش‌نشانی میزبان بازدیدکنندگان است وآتش‌نشان‌های داوطلب در این غرفه حضور فعالی دارند. شما می‌توانید با پر کردن فرم‌هایی که در اختیارتان قرار می‌گیرد در آینده نزدیک در کلاس‌های آموزشی آتش‌نشان داوطلب شرکت کنید و بعد از گذراندن کلاس تئوری و عملی رایگان، مدرک اتمام دوره بگیرید. جالب است در گوشه‌ای از این غرفه می‌توانید شاهد مانور آتش‌نشانان و امدادگران باشید.
تماشای این مانور‌ها برای بچه‌ها پر از جذابیت و هیجان است. آنها می‌توانند در این غرفه کلاه‌های رنگارنگی هدیه بگیرند، از نزدیک با وسایل کار آتش‌نشان‌ها آشنا شوند، با هدیه‌گرفتن یک دفترچه نقاشی و مداد رنگی در مسابقه نقاشی شرکت کنند و دست آخر جایزه هم بگیرند.
بعد از دیدن این غرفه ها به محوطه آموزش ترافیک برای بچه ها بزنید که اصلا حال ‌و هوای متفاوتی با کل فضای نمایشگاه دارد.
نمایشگاه 8 سال جهاد خدمت رسانی سعی می‌کند ذهن بازدید‌کنندگان را با موضوع تلاش ،همت ،جهاد ،پشتکار و ایثار درگیر کند.
ارسال بلوتوث نقشه مصور سازمان طرح‌ها و پروژه‌ها و اطلاعات ساختاری سازمان و برنامه‌های فرهنگی روی تلفن همراه بازدید‌کنندگان از دیگر خدمات رایانه‌ای است که توسط برپاکنندگان نمایشگاه به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود. در کنار همه اینها، برگزاری مسابقات فرهنگی با اهدای جوایز فرهنگی از دیگر خدمات غرفه ها در ایام برگزاری نمایشگاه جهاد خدمت رسانی است.
در این غرفه ها بچه‌ها می‌توانند در مورد بازیافت،تاکسیدرمی،فرهنگ شهروندی آموزش ببینند، در مسابقه شرکت کنند و دست آخر هم می‌توانید با هدیه گرفتن ، به بازدید از این غرفه ها پایان دهید.
درآخر برگزاری نمایشگاه بزرگ جهاد خدمت رسانی با هدف این است که شهروندان بیشتر و بهتر بدانند که آسودگی خیالشان از زندگی در شهر را از کجا به دست آورده‌اند. بازدید از این نمایشگاه را از دست ندهید!
  منبع : ایمنا
  12:15   یکشنبه 11 مهر 1389  
 نظرات