اخبار   
 

 جزایر مصنوعی دوبی غرق می شوند

جزایر مصنوعی در سواحل دوبی به تدریج زیر آب می روند. این قضیه که نتیجه بی تدبیری سازندگان این پرو‍ه جنجالی است اخیرا موضوع پرونده شکایت مشارکت کنندگان در این طرح شده است...

اداره دادگستری انگلیس در حال بررسی شکایات شرکتهایی مشارکت کننده در ساخت جزایر مصنوعی در خلیج فارس علیه پیمانکارشان یعنی شرکت ناکهیل دوبی است. موضوع از این قرار است که فروریختن خاک خطر زیر آب رفتن جزایر را به همراه دارد ولی به گفته مسئولان شرکتهای انگلیسی مقصر اصلی مقامات دوبی هستند که به خاطر مشکلات اقتصادی، اجرای این طرح عظیم را به تاخیر می اندازند.
در سال دو هزارو نه شرکت دوبی ورلد که یک شرکت بزرگ متشکل از هزاران شرکت کوچکتر است و به دولت دوبی تعلق دارد به طور کاملا غیر منتظره از توقف پرداخت بدهی ها خبر دارد که طبق ارزیابی های مختلف بین شصت تا هشتاد میلیارد دلار است. در آن زمان از وقوع موج دوم بحران مالی در جهان خبر دادند ولی خوشبختانه نگرانی ها درست از آب درنیامدند و در نتیجه حباب بازار املاک دوبی فقط به شرکت دوبی ورلد آسیب رساند.
در دو و نیم کیلومتری سواحل دوبی سیصد جزیره شنی وجود دارد که مجلل ترین ویلاها و هتلها برای پولدارترین مردم جهان در آنها مستقر هستند و قرار بود یکی از عجایب جهان باشند ولی از قرار معلوم این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد. با وجود اظهارات مسولان شرکت ناکهیل درمورد فروش هفتاد درصد جزایر مصنوعی بیشتر آنها همچنان خالی از سکنه هستند و به استثنای یکی از آنها که به حاکم دوبی اختصاص دارد ممکن است بقیه هیچ وقت صاحب سکنه نشوند چون به خاطر بحران اقتصادی، ساخت و ساز در آنها متوقف شده است و جزایر به تدریج زیر آب فرو می روند.
  منبع : شاسا
  12:50   دوشنبه 4 بهمن 1389  
 نظرات