اخبار   
 

 بازار مسکن دبی در فهرست بدترین بازارهای مسکن دنیا

بازار مسکن دوبی در شش ماهه گذشته در صدر بدترین بازارهای مسکن دنیا قرار داشته است و پیش‎بینی می‎شود که رشد منفی قیمت‎های مسکن دوبی در سال جاری نیز ادامه یابد...

بر اساس گزارش شبکه بازرگانی در زمانی که قیمت‎های مسکن در دنیا حدود 2.8 درصد افزایش نشان داده است، قیمت‎های مسکن در دوبی از 10.1 درصد در شش ماهه گذشته و 6.1 درصد در عرض یک سال تقلیل یافته است.
بنابر این گزارش، در سال 2011 تعدادی از طرح‎های ناتمام خانه‎سازی در دوبی تکمیل خواهد شد و فزونی عرضه مسکن بر تقاضای آن، سقوط بیشتر قیمت‎های مسکن را در این امیرنشین در پی خواهد داشت.
این گزارش می‎افزاید کاهش بهای مسکن در دوبی درست نقطه مقابل روند قیمت‎ها در اقتصادهای نوظهور آسیا قرار دارد چرا که هنگامی که بازار مسکن ایالات متحده با سقوط فاحشی مواجه شد، بسیاری از سرمایه‎گذاران پول‎های سرگردان خود را به سوی بازارهای نوظهور در قاره آسیا سرازیر کردند.
بر این اساس، بازار مسکن هنگ‎کنگ در 6 ماه گذشته بهترین عملکرد را داشته است و در سال گذشته 20.1 درصد قیمت‎های آن رشد داشته است که احتمالا نشانگر حبابی شدن بهای مسکن در این منطقه اداری ویژه است. بازار مسکن پکن و شانگهای نیز در 6 ماه گذشته 6.1 درصد و در طول سال گذشته 15.3 درصد رشد نشان داده است.
رویدادهای دو ماهه اخیر منطقه در کشورهای بحرین، یمن، کویت و اردن به احتمال زیاد سرمایه‎گذاری در اغلب بخش‎های اقتصادی این منطقه به ویژه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را کاهش خواهد داد و بخش مسکن دوبی نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.
  منبع : خبر آنلاین
  13:09   دوشنبه 29 فروردین 1390  
 نظرات