اخبار   
 

 قیمت مسکن سال آینده افزایش نمی‌یابد

سخنگوی کمیسیون عمران با بیان این‌که ورود انبوه‌سازان به پروژه مسکن مهر باعث ایجاد تعادل در بازار مسکن شده است، گفت: به علت کمبود نقدینگی در بازار و ورود انبوه‌سازان به پروژه مسکن مهر در سال آینده احتمال افزایش قیمت مسکن منتفی است...

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)، "محمد رضا حسین نژاد" احتمال افزایش قیمت مسکن را در سال آینده رد کرد و افزود: با سیاست‌هایی که دولت در باره مسکن مهر و ورود انبوه‌سازان به این حوزه در پیش گرفته است، بازار مسکن در حالتی از تعادل قرار دارد که حتی با در نظر گرفتن ورود متقاضیان جدید برای خرید مسکن احتمال افزایش صعودی قیمت مسکن در سال اینده وجود ندارد.
نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، کمبود نقدینگی در بازار را یکی دیگر از عوامل بالا نرفتن قیمت مسکن در سال آینده خواند و گفت: نقدینگی موجود در دست مردم و حجم پولی که در بازار وجود دارد به قدری نیست که بتواند روی قیمت اقلام سنگینی مثل مسکن تاثیر بگذارد.
وی افزود: اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و واریز نقدی یارانه‌ها به حساب مردم هم تاثیر چشمگیری در افزایش نقدینگی نمی‌گذارد و تاثیر آن در اقلامی مانند مسکن که قیمت آنها بسیار بالاست ناچیز خواهد بود.
حسین‌نژاد با بیان این که ارقام قابل قبولی برای بخش مسکن در بودجه 90 آورده شده است، اظهار کرد: سیاست‌های انقباضی دولت در چند سال گذشته موجب فرونشستن تب و تاب خرید مسکن و فروریختن بازارهای کاذبی شد که از سوی دلال‌ها در این زمینه به وجود آمده بود و همین روند در بودجه 90 هم ادامه دارد.
سخنگوی کمیسیون عمران همچنین از کم تأثیر بودن افزایش قیمت سوخت در بالا رفتن قیمت مصالح خبر داد و گفت: افزایش قیمت سوخت درست است که باعث بالا رفتن قیمت حمل و نقل می‌شود، اما بعد از سر شکن شدن این افزایش در کل مصالح این مقدار ناچیز می‌شود و سرانجام تأثیر خاصی بر قیمت مسکن نمی‌گذارد.
طرح مسکن مهر که در دولت نهم کلید خورد در سال گذشته با ورود انبوه سازان از سوی وزارت مسکن به این طرح وارد فاز جدیدی شد؛ ایجاد تعادل در بازار مسکن و خانه‌دار کردن اقشار کم درآمد از اهداف این طرح بود.
  منبع : اکو نیوز
  11:38   سه شنبه 17 اسفند 1389  
 نظرات