اخبار   
 

 مشکل خانه‌های بدون سند در بافت‌های فرسوده حل شد

معاون وزیر مسکن و شهرسازی گفت: قانون حمایت از احیاء و نوسازی بافت‌های فرسوده که به تازگی به تصویب مجلس رسید در حقیقت مشکل خانه‌های بدون سند را حل کرده و تملک زمین در بافت‌های فرسوده را...

معاون وزیر مسکن و شهرسازی گفت: قانون حمایت از احیاء و نوسازی بافت‌های فرسوده که به تازگی به تصویب مجلس رسید در حقیقت مشکل خانه‌های بدون سند را حل کرده و تملک زمین در بافت‌های فرسوده را آسان می‌کند.
احمد صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس افزود: تصویب طرح حمایت از احیاء و نوسازی بافت‌های فرسوده توسط مجلس در حقیقت می‌تواند به روند بازسازی بافت‌های فرسوده کمک کند.
وی ادامه داد: از نکات بارز این طرح می‌توان به این موضوع اشاره کرد که در این طرح اولاً تعریفی از بافت فرسوده و مجریان شده و قوانینی گذاشته شده که تملک زمین را آسان کرده است.
صادقی تأئید کرد: در این طرح قوانینی گذاشته شده است که املاکی که سند ندارند کمیته‌ای تشکیل شود تا توسط آن کمیته مشکل این املاک بررسی و سپس این خانه‌ها نیز سند‌دار شوند.
معاون وزیر مسکن و شهرسازی افزود: این طرح همچنین دولت را مجاز دانسته است که سالانه یک هزار میلیارد تومان برای احیاء و نوسازی بافت‌های فرسوده سرمایه‌گذاری صورت گیرد. به گفته وی، از دیگر نکات مهم این قانون، تدوین سند ملی راهبردی احیا و بهسازی بافت‌های فرسوده است.
وی خاطر نشان کرد: وزارت مسکن و شهرسازی و شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران تاکنون 3 هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات و ودیعه در بافت‌های فرسوده سرمایه‌گذاری کرده است.
  منبع : خبرگزاری فارس
  10:41   دوشنبه 28 تیر 1389  
 نظرات