اخبار   
 

 نخستین بام باغ خوزستان در دزفول احداث می شود

به گزارش شبکه خبری دز (دز ان ان)بنقل از ایرنا، محمد علی دوایی فر در این باز اظهار داشت: احداث این باغ را طرحی ابتکاری و در راستای زیبا سازی فضای شهری و توسعه فضای سبز عنوان کرد...


به گزارش شبکه خبری دز (دز ان ان)بنقل از ایرنا، محمد علی دوایی فر در این باز اظهار داشت: احداث این باغ را طرحی ابتکاری و در راستای زیبا سازی فضای شهری و توسعه فضای سبز عنوان کرد و افزود: احداث باغ بر فراز ساختمان ها و پارکینگ ها برای نخستین بار در استان خوزستان در دزفول اجرا می شود.
وی گفت:احداث باغ فلاحت از مردادماه امسال بر روی پشت بام پارکینگ طبقاتی شریعتی دزفول آغاز شده که با بهره برداری از آن شهروندان می توانند لحظاتی را در محیطی سبز با چشم اندازی زیبا سپری کنند.
دوایی فر تصریح کرد:شهرداری با احداث این باغ قصد دارد تا شهروندان را تشویق به ایجاد فضای سبز بر پشت بام منازل خود کند.
وی ایجاد فضای سبز با استفاده از گیاهان سازگار با آب و هوای گرم منطقه را در فضای پشت بام آپارتمان ها ، منازل ، ادارات دولتی ، مدارس و بیمارستان اقدامی در راستای زیبا سازی فضای شهری و توسعه فضای سبز دانست.
شهردار دزفول گفت: در طراحی و احداث باغ فلاحت به مساحت یک هزار و۸۰۰ متر مربع ، آبشار ، فضای سبز،آلاچیق و رستوران در نظر گرفته شده ضمن اینکه باغ فلاحت به دلیل مشرف بودن به بافت قدیم دزفول دارای چشم انداز بسیار زیبایی از شهر دزفول است.
دوایی فر افزود:با احداث بام باغ در دزفول ، الگویی برای سایر شهرهای کشور ایجاد می شود تال مشابه آنرا احداث کنند.
مدیر عامل سازمان فضای سبز شهرداری دزفول نیز گفت : برای فضای سبز باغ فلاحت از چمن و گل فصلی استفاده می شودضمن اینکه تا کنون ۱۰۰ نوع گل کاغذی در این باغ کاشته شده است.
علیرضا چیت زن زاده افزود:اعتبار در نظر گرفته شده برای ایجاد فضای سبز در باغ فلاحت ۶۰۰میلیون ریال می باشد.
  منبع : ارسال شده توسط حسن معتمدی نیا
  09:12   شنبه 27 آبان 1391  
 نظرات    
 
بهنام مکسایی 19:19 شنبه 27 آبان 1391
0
 بهنام مکسایی
آفرین
لیلا براریان 17:24 یکشنبه 28 آبان 1391
0
 لیلا براریان
متشکر