اخبار   
 

 ابداع روش جدید مقاوم سازی ساختمان ها در برابر زلزله

جوان نخبه گلپایگانی برای اولین بار در دنیا موفق به ابداع روشی جدید مقاوم سازی ساختمانها در برابر زلزله شد...

به گزارش ایمنا این مخترع گلپایگانی گفت: این سامانه زمان احداث ساختمان ستونهایی در مرکز و اطراف ساختمان کار گذاشته می شود که به سیم پیچهای بسیار قوی مجهزند و با استفاده از نیروی برق در زیر ساختمان میدان مغناطیسی ایجاد می کنند و هنگامی که زلزله رخ می دهد ساختمان به صورت هوشمند از زمین جدا کرده و پس از پایان زلزله ساختمان به جای اولیه خود باز می گردد بدون اینکه خسارتی به سازه وارد شود.
سید حسن شریف زاده به روشهای دیگری که در دنیا برای مقابله با زلزله طراحی شده اشاره کرد و افزود: در کشور ژاپن طرحی برای مقاوم سازی سازه ها در برابر زلزله ابداع شده که در زیر سازه ها گوی های فلزی کار گذاشته می شود و ساختمان را در زمان زلزله برخلاف مسیر زلزله حرکت می دهد و این طرح در زلزله های خفیف تا حدودی از وارد آمدن خسارت جلوگیری می کند اما نمی تواند در برابر زلزله های قوی از خود مقاومت نشان دهد.
وی تصریح کرد: این طرح در اماکن حساس مانند نیروگاههای اتمی بیمارستان و در کشورهای زلزله خیز دنیا می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

  منبع : ایمنا
  17:24   سه شنبه 22 مرداد 1392  
 نظرات    
 
غلامرضا رزمگیر 21:45 سه شنبه 22 مرداد 1392
0
 غلامرضا  رزمگیر
اگر شریان های حیاتی منجمله خطوط انتقال وتوزیع برق آسیب پذیر بودند ودر حین زلزله تخریب شدند که محتمل است.آنگاه منبع تغذیه برق که باید خود ومکان آن مقاوم باشد به چه نحوی پیش بینی شده است؟
روش گوی های فلزی بخشی از طراحی جداسازهای لرزه ای است.
اکبر فرح بخش 13:08 چهارشنبه 23 مرداد 1392
0
 اکبر فرح بخش
جزئیان بیشتر لطفا ؟