اخبار   
 

 تدوین بسته‌های جدید تشویقی برای انبوه‌سازان

معاون وزیر مسکن و شهرسازی از در دستور کار قرار گرفتن تدوین بسته‌های جدید تشویقی برای انبوه سازان به منظور سرمایه‌گذاری در بافتهای فرسوده خبر داد و گفت: قرار است در صورت موافقت کارگروه ویژه مسکن، متناسب با میزان سرمایه‌گذاری و تعداد واحدها به انبوه‌سازان تسهیلات اختصاص یابد...

احمد صادقی در گفتگو با مهر با اشاره به تدوین بسته های تشویقی جدید برای نوسازی بافتهای فرسوده شهری، اظهار داشت: شورای راهبردی در حال مطالعه تدوین بسته های جدید برای تشویق مالکان و انبوه سازان در نوسازی بافتهای فرسوده است.
وی افزود: در این بسته های تشویقی، براساس میزان سرمایه گذاری انبوه سازان و تعداد واحدها، تسهیلات و بسترهای مناسب در نظر گرفته می شود.
معاون وزیر مسکن و شهرسازی تصریح کرد: این بسته‌ها در صورت تصویب در شورای عالی مسکن می تواند نقش زیادی در نوسازی بافتهای فرسوده و تمایل انبوه سازان برای حضور در این پروژه ها داشته باشد.
صادقی افزود: از ابتدای امسال 7 هزار و 500 میلیارد تومان به مسکن مهر اختصاص یافته که حدود 450 میلیارد تومان از این رقم مربوط به بافتهای فرسوده می شود.
وی در خصوص اختصاص 50 درصد تسهیلات مسکن مهر به بافتهای فرسوده در برنامه پنجم توسعه گفت: هنوز خط اعتباری سال آینده مسکن مهر مشخص نشده است اما نیمی از آن به بافت فرسوده اختصاص می‌یابد.
معاون وزیر مسکن و شهرسازی ادامه داد: وزارت مسکن با اطلاع رسانی و آگاهی مردم نسبت به خطرات بافتهای فرسوده سعی دارد تا مالکان را برای نوسازی واحدهای خود تشویق کند تا از تمامی تسهیلات سال آینده استفاده شود.
صادقی تصریح کرد: در بسته های جدید از تمامی اقشار با سرمایه گذاریهای مختلف حمایت می شود تا روند نوسازی شتاب بیشتری بگیرد.
  منبع : خبرگزاری مهر
  12:11   شنبه 6 آذر 1389  
 نظرات