اخبار   
 

 تحقق اندک طرح‌های تفصیلی تهران در گذشته

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، گفت: ساختارهای شهر تهران دچار تغییر و دگرگونی شده و گویا قرار است همان بلایی که بر سر طرح‌های تفصیلی پیشین تهران آمده، بر سر طرح تفصیلی جدید نیز بیاید...

حمیدرضا صارمی، با بیان اینکه طی 40 سال گذشته،‌ کمتر از 20 درصد طرح‌های جامع و تفصیلی در شهر تهران محقق شده است، اظهار کرد: این موضوع باید آسیب‌شناسی و علت عدم تحقق طرح‌های جامع و تفصیلی در تهران و دیگر کلانشهرهای کشور مشخص شود. وی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها به ویژه در کلانشهرها، از شهر به عنوان یک منبع درآمد استفاده می‌کنند،‌ تصریح کرد: بنابراین هر کجا که نیازمند تامین منابع مالی باشند،‌ نسبت به فروش شهر اقدام می‌کنند. صارمی ادامه داد: البته شهرداری‌ها چاره‌ای ندارند و در شرایط فعلی، مهمترین منبع درآمدی که در اختیار دارند فروش تراکم است.
معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به عدم تحقق طرح‌های جامع و تفصیلی شهر تهران در طول 40 سال گذشته، اظهارکرد: بر این اساس طرح جامع و تفصیلی جدید تهران تدوین شد، اما ساختارهای شهر تهران دچار تغییر و دگرگونی شده و گویا قرار است همان بلایی که بر سر طرح‌های تفصیلی پیشین تهران آمده، بر سر طرح تفصیلی جدید نیز بیاید. وی افزود: قبل از اینکه طرح تفصیلی جدید به اجرا گذاشته شود، بخش قابل توجهی از شهر فروخته شده و ساختار آن تغییر کرده و معلوم نیست که چگونه قرار است طرح تفصیلی اجرا شود.
  منبع : شاسا
  14:59   یکشنبه 16 مرداد 1390  
 نظرات