اخبار   
 

 طراحی الگوهای جدید نقشه های‌ ساختمانی کشور

معاون شهرسازی و معماری وزیر مسکن و شهرسازی گفت: الگوی نقشه‌های ساختمانی برای کشور در هشت اقلیم طراحی شده است...

میرمحمد غراوی اظهار داشت: با توجه به شروع قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، یکی از محوری‌ترین کارهای وزارت مسکن تهیه طرح‌های الگوی معماری با اقلیم‌های متفاوت کشور است. وی افزود: این مضووع در حوزه معاونت شهرسازی و معماری وزارت مسکن در دست اقدام است و الگوی نقشه‌های ساختمانی در هشت اقلیم طراحی شده است.
غراوی یادآور شد: صرفه‌جویی مصرف انرژی، استفاده از مصالح بومی در منطقه، برای تابش آفتاب و رعایت برخی از اقدمات فنی از جمله عایق کاری سقف و بدنه جداره بیرونی ساختمان از جمله این موارد است. وی افزود: استفاده از پنجره‌های دوجداره نیز مورد تاکید جدی است و همه ملزم هستند استفاده از پنجره‌های دوجداره را جدی بگیرند تا شاهد باشیم که کمتر در ساختمان پرت انرژی داشته باشیم.
معاون شهرسازی و معماری وزیر مسکن و شهرسازی خاطرنشان کرد: استان گلستان یکی از استان‌هایی بود که در سال گذشته در زمینه پیشرفت مسکن مهر در رتبه‌های آخر قرار داشت.
به گفته وی دلیل اصلی این امر فقدان زمین مناسب دولتی در شهرهای استان بوده است که تصمیم گرفته شد برای جبران این موضوع، خرید زمین از بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفت. وی با اشاره به اینکه امروز روند احداث مسکن مهر در استان گلستان بسیار مطلوب است، ادامه داد: انتظار است در رده‌بندی جدید کشوری، گلستان رتبه‌های بین 13 و 14 را کسب کند. وی افزود: زیرساخت‌های مسکن مهر شامل آماده‌سازی اراضی، جدول‌گذاری، زیرسازی، آسفالت و تامین خدمات زیربنایی آب، برق، گاز و تلفن باید در همه پروژه‌های مسکونی مسکن مهر آماده شود.
غراوی اظهار داشت: در حال حاضر دولت تسهیلات خوبی را برای تامین این زیرساخت‌ها درنظر گرفت و حدود 20 میلیون ریال به ازای هر واحد برای خدمات زیربنایی تامین می‌شود. وی تاکید کرد: بخشی از اعتبارات تامین اشتراکات آب و برق را از طریق کمک‌های دولتی به نسبت یک سوم وزارت نیرو و یک سوم دولت و یک سوم استان در دست پیگیری است.
این مقام مسئول در وزارت مسکن و شهرسازی افزود: به موازاتی که ساخت و ساز مسکن مهر در دست اجرا است ادارات دولتی با همکاری خوب مدیران و استاندار، زیرساخت‌ها را در پروژه‌های مسکن مهر فراهم کردند و مشکلی برای تامین زیرساخت‌های در این استان دیده نمی‌شود.
  منبع : شاسا
  12:55   دوشنبه 4 بهمن 1389  
 نظرات