اخبار   
 

 میزان تقاضا برای واحدهای مسکونی امسال یک میلیون و 500 هزار دستگاه است

وزارت مسکن وشهرسازی پیش بینی میزان تقاضا برای واحدهای مسکونی در کل کشور را یک میلیون و 500 هزار دستگاه اعلام کرد که نسبت به سال گذشته 60 هزار دستگاه بیشتر است...

وزارت مسکن وشهرسازی پیش بینی میزان تقاضا برای واحدهای مسکونی در کل کشور را یک میلیون و 500 هزار دستگاه اعلام کرد که نسبت به سال گذشته 60 هزار دستگاه بیشتر است.
گزارش روز دوشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا حاکی است: وزارت مسکن و شهرسازی در بررسی خود از وضعیت تقاضای مسکن در کل کشور طی دوره 91-1386 اعلام کرده بود که طی این شش سال در مجموع به هشت میلیون و 880 هزار واحد مسکونی نیاز است.
وزارت مسکن و شهرسازی در گزارش مستند دیگری که در ششم فروردین 1387 در قالب گزارش جمهور منتشر کرد واحدهای مسکونی مورد نیاز طی دوره مذکور را هشت میلیون و 903 هزار واحد مسکونی پیش بینی کرده بود.
براساس پیش بینی کارشناسان این وزارتخانه در سال جدید تقاضای ناشی از خانوارهای جدید به میزان 900 هزار واحد مسکونی است، درحالی که پیش بینی سال 1387 برای امسال یک میلیون و 38 هزار واحد مسکونی را بعنوان نیاز در نظر گرفته بود.
وزارت مسکن وشهرسازی در روزهای اخیر در گزارشهای مختلف رسانه‌ای خود آمار واحد های مسکونی طرح مهر را 940 هزار واحد مسکونی ذکر کرد که با احتساب 200 هزار واحد مسکونی روستایی در مجموع یک میلیون و 140 هزار واحد مسکونی باید احداث شود و بقیه نیاز باید توسط خود مردم و بدون کمک‌های دولت ساخته شود.
طبق گزارش وزارت مسکن و شهرسازی آمار تقاضای ناشی از تخریب و نوسازی واحدهای مسکونی امسال 485 هزار واحد مسکونی است که نسبت به سال 1388 به میزان 15 هزار واحد مسکونی افزایش نشان می‌دهد.
وزارت مسکن و شهرسازی در سال‌های گذشته همواره از آمار پروانه‌های ساختمانی که توسط شهرداری‌ها ارایه می شود بعنوان میزان واحدهای احداثی یاد می کند درحالی که کارشناسان معتقدند باید مبنای آماری در این بخش شمار پایان کارهای صادره باشد.
به هر روی وزارت مسکن و شهرسازی تاکنون آمار رسمی و دقیقی از شمار واحدهای احداثی طی برنامه چهارم توسعه ( 88-1384) منتشر نساخته است. وزیر مسکن و شهرسازی بتازگی اعلام کرد: تاکنون برای ساخت 840 هزار واحد مسکونی طرح مهر پروانه ساختمانی صادر شده که آمار خانه های پی ریزی شده از 600 هزار دستگاه گذشته است.
کار اجرایی طرح مسکن مهر از خرداد 1386 آغاز شده و مسئولان وزارت مسکن و شهر سازی وعده کردند که در پایان شهریورماه امسال بخشی از این واحدها تحویل خواهد شد.
  منبع : ایرنا
  11:42   چهارشنبه 6 مرداد 1389  
 نظرات