اخبار   
 

 کاهش 60 درصدی تخلفات ساختمانی در اصفهان

ایمنا،غلامعلی فیض الهی با با بیان این مطلب افزود: با کنترل و نظارت مستمر ماموران بازدید حوزه خدمات شهری و مهندسان ناظر تعداد پرونده های ابلاغی به کمیسیون ماده صددر خصوص تخلفات ساختمانی...

خبرگزاری ایمنا: مدیر کمیسیون های ماده صد شهرداری اصفهان از کاهش 60 درصدی تخلفات ساختمانی در زمینه بدون پروانه و مجوز خبر داد.
به گزارش ایمنا،غلامعلی فیض الهی با با بیان این مطلب افزود: با کنترل و نظارت مستمر ماموران بازدید حوزه خدمات شهری و مهندسان ناظر تعداد پرونده های ابلاغی به کمیسیون ماده صددر خصوص تخلفات ساختمانی سال جاری نسبت به چهار سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.
وی ادامه داد: مقایسه آمار تعداد پرونده های ابلاغی به کمیسیون ماده صد در سال جاری با چهار سال گذشته حاکی از روند کاهش 60 درصدی تخلفات ساختمانی در رابطه بدون مجوز است البته تخلفات ساختمانی ارتفاع غیرمجازو مازاد بر ساخت نیز با نظارت مهندسان نظام مهندسی بیش از 60 درصد تقلیل یافته اما تغییر کاربری بیشترین پرونده های واصله به این کمیسیون ها است.
وی اضافه کرد: استقرار اکیپ های ویژه نظارت و کنترل ساخت و ساز در مناطق 14گانه و همچنین افزایش گشت های 24 ساعته نیروهای کنترل ونظارت از جمله اقدامات موثر در کاهش تخلفات ساختمانی است.
مدیر کمیسیون های ماده صد شهرداری اصفهان از تأکیدات شورای اسلامی شهر اصفهان مبنی بر جلوگیری از تخلفات ساختمانی سخن به میان آورد واذعان داشت: با تصویب تبصره 9 از سوی این شورا و در نظر گرفتن جرایمی در این خصوص شاهد کاهش تخلفات ساختمانی از جمله مازاد بر ساخت وارتفاع هستیم.
وی اضافه کرد: با توجه به این که پرونده‌های کمیسیون‌های ماده 100 اصفهان نسبت به شهرهای دیگر کشور در دو سال اخیر کاهش داشته، شهرهای دیگر کشور به خصوص کلان‌شهرها در این زمینه با رشد قابل توجهی مواجه بوده اند.
فیض الهی برگزاری نشست های هم اندیشی با مسوولان شهرسازی مناطق ، اعضای کمیسیون های ماده صد وقضات را جهت ایجاد وحدت رویه در رای های کمیسیون های ماده صد مهم خواند وتصریح کرد: در این نشست ها نقطه نظرات تبادل می شود و وحدت رویه در شهر اصفهان ایجاد خواهد شد.
  منبع : ایمنا
  09:54   شنبه 3 مهر 1389  
 نظرات