اخبار   
 

 عرضه فناوری جدیدی برای انتقال اطلاعات با سرعت 10 گیگابیت برثانیه

یک شرکت تولید کننده پردازشگرهای رایانه ای با هدف رقابت با عملکرد USB 3.0 فناوری جدیدی را عرضه کرده است که می تواند با سرعت 10 گیگابیت برثانیه تنها در مدت 30 ثانیه یک فیلم با کیفیت بالا را انتقال دهد...

به گزارش خبرگزاری مهر، USB 3.0 که آخرین نسخه از فناوری "یو. اس. بی" است حداکثر می تواند با سرعت 4.8 گیگابیت بر ثانیه اطلاعات را از طریق کابل از یک دستگاه به دستگاه دیگر جابجا کند.
این درحالی است که اکنون شرکت آمریکایی اینتل فناوری جدیدی به نام Thunderbolt را عرضه کرده است که با سرعت بیش از 10 گیگابایت فایلها را انتقال می دهد.
این فناوری که در سری جدید نوت بوکهای MacBook Pro اپل به کار رفته است با هدف انتقال پر سرعت محتواهای چندرسانه ای با کیفیت بالا (فیلم، عکس، موسیقی و ...) توسعه یافته است.
به کارگیری این فناوری جدید می تواند اتصال میان دستگاهها را تسهیل کرده و روشهای جدیدی را برای ساخت و استفاده از رایانه ارائه کند.
فناوری Thunderbolt برای گرافیستها و فیلمسازانی که محتواهای چندرسانه ای با وضوح تصویر بسیار بالا تهیه می کنند یک ابزار بسیار کارآمد است.
انتقال این فایلها با سرعت 10 گیگابیت برثانیه از یک دستگاه به دستگاه دیگر در مدت تنها 30 ثانیه می تواند تا حد قابل توجهی زمان انتظار قبل از تماشا و یا ویرایش محتواها را کاهش دهد.
همچنین با استفاده از این فناوری زمان "بک- آپ گیری" و ذخیره سازی اطلاعات نیز کمتر می شود.
براساس گزارش زئوس نیوز، بسیاری از شرکتهای نوآورانه اعلام کرده اند که از این پس محصولات خود را برپایه فناوری Thunderbolt عرضه می کنند.
نسخه های آینده این فناوری برپایه فیبرهای نوری می تواند سرعت انتقال اطلاعات را میان دو دستگاه تا سرعت حداکثر 100 گیگابیت برثانیه میسر کند.
علاوه بر این، Thunderbolt یک فناوری دو طرفه است و بنابراین می تواند به طور همزمان اطلاعات را دریافت و ارسال کند.
  منبع : خبرگزاری مهر
  09:47   یکشنبه 8 اسفند 1389  
 نظرات