اخبار   
 

 65 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور وجود دارد

شهرام دبیری در نشست مدیران نوسازی و احیای بافت‌های فرسوده کلان‌شهرهای کشور احیای بافت‌های فرسوده شهری را نیازمند عزم و مشارکت ملی دانست...

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، شهرام دبیری در نشست مدیران نوسازی و احیای بافت‌های فرسوده کلان‌شهرهای کشور احیای بافت‌های فرسوده شهری را نیازمند عزم و مشارکت ملی دانست.
وی تصریح کرد: به موازات رشد و توسعه شهرها و نیز افزایش جمعیت، توجه جدی به احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده نشده و این غفلت باعث گردیده حجم بالایی از فضاهای شهری کشور که بالغ بر 65 هزار هکتار را شامل می‌شود، جزو آسیب‌پذیرترین مناطق شهری قرار گیرند.
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه با اشاره به وجود بالغ بر دو هزار و 520 هکتار بافت فرسوده در تبریز، این حجم از بافت‌های فرسوده را چالشی برای مدیریت شهری تبریز دانست و خواستار حمایت و مشارکت دولت، همکاری مردم و بخش خصوصی در راستای احیای آن‌ها شد.
وی همچنین خواستار تدوین و تصویب طرح جامع جدید تبریز به منظور مدیریت بهتر شهر شد. دبیری افزود: دولت می‌تواند در کنار سیاست‌های تشویقی خود در راستای افزایش سطح مشارکت مردم و ایجاد انگیزه در آن‌ها نیز حرکت کنند.
در نشست دوازدهمین نشست مدیران نوسازی، بهسازی و احیای بافت‌های فرسوده کلان‌شهرهای کشور، شرکت کنندگان راه‌های دستیابی به وحدت رویه در موضوع احیای بافت‌های فرسوده شهری و نیز تلاش برای تسریع روند نوسازی و احیای این بافت‌ها را مورد بررسی تخصصی قرار داده و نسبت به پی‌گیری مسائل مورد توافق اتخاذ تصمیم خواهند کرد.
  منبع : خبرگزاری فارس
  14:01   چهارشنبه 7 مهر 1389  
 نظرات