اخبار   
 

 هزینه 100 میلیارد ریالی شهرداری برای احیای بافت تاریخی

شهردار اصفهان اعلام کرد:مدیریت شهری سالانه 100 میلیارد ریال برای احیای بخش تاریخی شهر اصفهان هزینه می کند تا موزه فرهنگی و تاریخی را در بافت قدیمی شهر حفظ نماید...

خبرگزاری ایمنا:شهردار اصفهان اعلام کرد:مدیریت شهری سالانه 100 میلیارد ریال برای احیای بخش تاریخی شهر اصفهان هزینه می کند تا موزه فرهنگی و تاریخی را در بافت قدیمی شهر حفظ نماید.
دکترسید مرتضی سقاییان نژاد دربخشی دیگر ازسخنانش در برنامه صبح بخیر ایران شبکه اول سیما گفت:تاکنون مدیریت شهری در این رابطه طرح های متعددی از جمله طرح احیای میدان امام علی (ع)و بدنه سازی شرق چهارباغ را به اجرا درآورده این در حالی است که حجم ریالی این دو پروژه بالغ بر 800 میلیارد تومان می باشد.
وی با تاکید بر این که هر فعالیتی که در بافت تاریخی وفرسوده شهر انجام می شود با تایید سازمان میراث فرهنگی و کارشناسان و متخصصان استان وکشور صورت می گیرداضافه کرد: طبق مطالعات اولیه 4100 هکتار بافت فرسوده در اصفهان شناسایی گردیده که دوهزار و 157 هکتار آن از طرف شورای عالی شهرسازی کشور تصویب گردیده و تسهیلاتی نیز برای آنها درنظر گرفته‌شده‌است.
وی با اعلام اینکه مشکلات بافت‌های فرسوده در درجه اول مشکلات اجتماعی است و بعد از آن اقتصادی، گفت: هرچقدر در این رابطه اطلاع‌رسانی بهتر داشته باشیم، می‌توانیم موفق‌تر عمل کنیم، چرا که ساکنان این بافت‌ها از زیرساخت‌ها و خدمات کمتری نسبت به نقاط دیگر شهر برخوردارند.
شهردار اصفهان با اشاره به این که پروژه میدان امام علی (ع) یکی از مناطق بافت‌های فرسوده شهر اصفهان است که پس از بررسی و پیگیری‌های لازم مورد توجه ارگان‌های مختلف قرار گرفته و اکنون با مدیریت و تلاش شبانه‌روزی مسئولان و مشارکت مردمی در حال بازسازی است اذعان داشت:با تلاش‌های مسئولان و مردم فاز اول طرح احیای پروژه میدان امام علی (ع) به بهره برداری رسیده است همچنین طرح بده سازی شرق چهارباغ در 5 فاز درحال اجرا است.
وی اظهار داشت: شهر اصفهان در دوره‌های مختلف تاریخی، شهری سرنوشت‌ساز و شاخص از لحاظ فرهنگی، مذهبی و هنری بوده و باید سعی و تلاش شود که این دوره‌های تاریخی را دوباره در این شهر و سطح بین‌المللی زنده و احیا کنیم
  منبع : ایمنا
  11:35   پنجشنبه 1 مهر 1389  
 نظرات