اخبار   
 

 افزایش قیمت حمل و نقل شاید مصالح را گران کند

ثبات قیمت در میلگرد،شن،ماسه و سیمان مشهود است...

معاون وزیر مسکن و شهرسازی در گفت و گوی تفصیلی با خبرآنلاین اظهار داشت: کاهش اجاره بها در سال جاری یک مقدار بعید به نظر می رسد.اما در جلسه هایی که با مشاورین املاک در وزارت مسکن برگزار شده است سعی داریم اجاره بها در سال 90 را ثابت نگه داریم. با این حال باید توجه داشت که اگر میزان اجاره بها در سال جاری بر مبنای افزایش تورم کمی افزایش یابد غیرطبیعی نیست.
ابوالفضل صومعلو، معاون مسکن و امور ساختمان وزارت مسکن در خصوص پیش بینی کارشناسان در خصوص رکود بخش مسکن در سال 90 گفت: شاید این پیش بینی ناشی از رکود یک هفته ای باشد که در بهمن ماه سال گذشته اتفاق افتاد. برای آنکه از رکود در سال جاری جلوگیری شود ما در سال گذشته قراردادهایی را برای ساخت مسکن های جدید به امضاء رسانده ایم تا سال جاری بازار مسکن با رکود ساخت وساز مواجه نشود. البته درتلاشیم تسهیلات بانکی این ساخت وساز هم به موقع تامین وشد و مشکلات این بخش برطرف شود.
وی هرگونه تاثیر اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها بر رکود بخش مسکن را رد کرد و گفت: دلیل اصلی این رکود خودداری بانک مسکن از ارائه تسهیلات بود که خوشبختانه ظرف مدت یک هفته تمام این مشکلات مرتفع و وزارت مسکن و بانک مسکن برای ارائه خط اعتباری به موافقت رسیدند و اوضاع بازار به وضعیت عادی برگشت. سامانه آمار صدور پروانه در اغلب شهرها هم پس از این اتفاق نشان داد که وضعیت بهتر شده و رونق به بازار برگشته است.
صومعلو در مورد احتمال افزایش قیمت مصالح نیز گفت: اگر افزایش قیمتی صورت بگیرد قطعا به دلیل افزایش قیمت حمل و نقل خواهد بود و عوامل دیگر در آن تاثیرگذار نیست.اما آنچه که ما هرروز رصد کرده ایم ثبات قیمت در میلگرد،شن،ماسه و سیمان و ... مشهود است. به ندرت در شهری افزایش قیمت دیده می شود که آن هم از اختیار ما خارج است چرا که افزایش قیمت حمل و نقل خارج از اختیار ما بوده است. برهمین اساس دولت در سال جاری متعهد شده مابه التفاوت افزایش قیمت حامل های انرژی و هزینه تولید را به صنعتگران پرداخت کند که اگر این امر محقق شود امسال قیمت سیمان،آهن ،میلگرد و ... قطعا ثابت خواهد ماند.
  منبع : خبر آنلاین
  11:13   دوشنبه 8 فروردین 1390  
 نظرات    
 
مرتضی ایمانی 04:52 سه شنبه 9 فروردین 1390
5
 مرتضی ایمانی
با توجه به تناقض گویی های مسئولین در رابطه با افزایش و یا عدم افزایش قیمت مسکن ، نشان از عدم کنترل ایشان به بازار و عدم اطلاع این عزیزان از اوضاع اقتصادی جهانی میباشد که امیدواریم قبل از هرگونه اظهار نظر ، از صاحب نظران و متخصصین امور مربوطه مشاوره گرفته تا ما نیز شاهد عدم ثبات در گفته های این عزیزان زحمت کش!!! نباشیم.