اخبار   
 

 مدیریت هزینه در طرحهای انبوه سازی کشور

رئیس هیئت مدیره کانون انبوه سازان کشور گفت: بکارگیری روش های علمی موجب شد تا بتوانیم هزینه ها را در طرحهای انبوه سازی کشور مدیریت کنیم و کاهش دهیم ...

ایرج رهبر افزود: قرار است انبوه سازان پس از اجرایی شدن قانون هدفمند سازی یارانه ها طرحهای در دست اجرا را با همان قیمت قبلی تحویل دهند. وی به عنوان نمونه به بکارگیری یک روش محاسباتی در احداث سازه اشاره کرد و گفت:‌در این روش میزان فولاد بکار گرفته شده در روش قدیمی که 140 کیلوگرم در هر متر مربع بود به 90 کیلوگرم کاهش یافت و در نتیجه وزن سازه در مجموع 20 تا 35درصد کم شد.
رئیس هیئت مدیره کانون انبوه سازان کشور با بیان اینکه ‌در این روش ضمن کاهش وزن سازه استانداردها و اصول ایمنی و مقررات ملی ساختمان نیز رعایت می شود افزود:‌ با اجرای روشهای نوین محاسباتی به طور متوسط 75 هزار تومان در هر متر مربع صرفه جویی خواهد شد. وی روش دیگر کاهش هزینه ها را صنعتی سازی دانست و گفت: در این روش از هدر رفت آجر، سفال و دیگر مصالح جلوگیری می شود و با قرار گرفتن قطعات پیش ساخته ضمن سبک شدن وزن سازه،‌ سرعت اجرای طرحها نیز افزایش می یابد.
رهبر افزود: ‌انبوه سازان ضمن بکارگیری روش های یاد شده برای کاهش هزینه ها و افزایش سرعت ساخت و ساز ‌آئین نامه های بین المللی 2800 و 21 مبحث مقررات ملی ساختمان را نیز رعایت می کنند.
  منبع : شاسا
  13:00   دوشنبه 4 بهمن 1389  
 نظرات