اخبار   
 

 تسهیلات تبدیل «بنای در حال احداث» به پارکینگ عمومی

مدیرکل تدوین ضوابط و مقررات شهرداری تهران اعلام کرد، سازنده‌هایی که بنای در حال احداث خود را به‌صورت یک‌جا به پارکینگ عمومی تبدیل کنند، فقط مشمول پرداخت 5 درصد از عوارض ساخت...

مدیرکل تدوین ضوابط و مقررات شهرداری تهران اعلام کرد، سازنده‌هایی که بنای در حال احداث خود را به‌صورت یک‌جا به پارکینگ عمومی تبدیل کنند، فقط مشمول پرداخت 5 درصد از عوارض ساخت خواهند شد.
به گزارش دنیای‌اقتصاد، محمد داوود غفاری با بیان اینکه در سال گذشته 16 پروانه ساخت پارکینگ طبقاتی صادر شده است، گفت: در 3 ماه نخست سال تاکنون 8 تقاضا برای ساخت پارکینگ عمومی دریافت شده که نشان‌دهنده علاقه‌مندی شهروندان نسبت به این موضوع است.
وی با تاکید بر اینکه ساخت پارکینگ‌های عمومی از سیاست‌ها و اولویت‌های سال‌جاری شهرسازی است، اظهار داشت: روان‌سازی ضوابط شهرسازی در این زمینه در راستای کاهش ترافیک از اهداف شهرداری است و سعی داریم با ایجاد تسهیلات بیشتر، احداث پارکینگ رونق بیشتری بگیرد.
وی افزود: لایحه تشویقی جدیدی برای ساخت پارکینگ‌های عمومی برای ارائه به شورای اسلامی شهر تهران تهیه شده است که امیدواریم با تصویب این لایحه استقبال شهروندان بیشتر شود.
به گفته غفاری، در صورت تصویب این لایحه پیشنهادی، از متقاضیانی که کل بنای احداثی خود را به پارکینگ عمومی اختصاص دهند تنها 5 درصد از همه عوارض وصول خواهد شد و همچنین مالکانی که مازاد بر نیاز تجاری، اداری خود اقدام به احداث پارکینگ می‌کنند، فقط 10 درصد از کل عوارض را پرداخت می‌کنند.
  منبع : دنیای اقتصاد
  10:56   سه شنبه 22 تیر 1389  
 نظرات