اخبار   
 

 سهم شرکت‌های آبفا برای تامین آب "مسکن مهر " پرداخت نشده است

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه تامین آب پرند بحث جدیدی نیست گفت: دولت علیرغم تصویب تامین اعتبار هنوز سهم شرکت های آبفا برای تامین آب شرب واحدهای مسکونی مهر را پرداخت نکرده است...

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه تامین آب پرند بحث جدیدی نیست گفت: دولت علیرغم تصویب تامین اعتبار هنوز سهم شرکت های آبفا برای تامین آب شرب واحدهای مسکونی مهر را پرداخت نکرده است.
سید‌مهدی ثمره هاشمی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس افزود: وزیر نیرو برای بازدید از وضعیت تأمین آب و برق شهر جدید پرند به این شهر سفر کرد اما به هر حال تأمین آب شهر جدید پرند بحث جدیدی نیست و بحثی است که مدتها دنبال شده است و شرکت آب و فاضلاب استان تهران هم بحث تأمین آب شرب آنجا را با جدیدت دنبال می‌کند.
وی با اشاره به اینکه تاکنون چندین بار برای بحث تأمین آب شرب پرند جلسه برگزار شده و مشکل خاصی وجود ندارد ادامه داد: به هر حال ابتدا باید منابع آب این شهر تأمین شود تا آب را به آنجا انتقال داد.
وی تاکید کرد: هنوز این 400 میلیارد تومان سهم دولت که برای تأمین آب و برق مسکن مهر در نظر گرفته شده پرداخت نشده است و از این مبلغ سهم شرکت های آبفا نیز پرداخت نشده است.
هاشمی تصریح کرد: این 400 میلیارد تومان به تصویب رسیده است و به معاونت برنامه‌ریزی راهبردی ریاست جمهوری رفته و آنجا باید تخصیص دهند اما هنوز به ما چیزی پرداخت نشده است.
مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خاطر نشان کرد:در بخش مسکن مهر دو موضوع مطرح است اول این که ظرفیت لازم برای تأمین آب و برق واحدهای مسکونی ساخته شده وجود داشته باشد یعنی اگر می‌خواهیم انشعاب آب به 10 هزار واحد مسکونی در یک شهری بدهیم باید منبع آب هم وجود داشته باشد.
وی افزود:دوم نیز تأمین اعتبارات برای اجرای آبرسانی به واحدهای مسکن مهر است که سعی شده است برای 800 هزار واحد مسکونی که قرار است ساخته شود ظرفیت‌های لازم را برای تأمین آب فراهم کنیم.
به گفته وی، این موضوع بررسی شده است در برخی از نقاط کویری و خشک مشکل داریم اما به هر حال بررسی می‌شود که منابع آب را تأمین کنیم.
ثمره هاشمی ادامه داد: در بخش تأمین هزینه‌ها هم که یک سوم تأمین هزینه های انشعابات آب و برق برای مسکن مهر به عهده وزارت نیرو است و دو سوم هم توسط دولت و استانداریها تأمین می‌شود.
مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: اخیراً از قول وزیر نیرو گفته شده بود که قرار است 400 میلیارد تومان از طریق معاونت برنامه‌ریزی راهبردی به عنوان سهم دولت به وزارت نیرو پرداخت شود که از این مبلغ 400 میلیارد تومانی حدود 280 میلیارد تومان در بخش آب و 120 میلیارد تومان هم برای بخش برق در مسکن مهر استفاده خواهد شد.
وی تصریح کرد: برآوردی که شده است برای این 800 هزار مسکن مهر حدود 3000 میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا بتوان انشعاب آب این واحدهای مسکونی را وصل کرد.
  منبع : خبرگزاری فارس
  09:29   دوشنبه 5 مهر 1389  
 نظرات