اخبار   
 

 ساخت بنای جدید کتابخانه مجلس

رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی از تخصیص فضای جدید به این کتابخانه در دیواره جنوبی خیابان بهارستان خبر داد و گفت: تا یک هفته دیگر تابلوی احداث ساختمان جدید که در آن تاریخ اتمام پروژه خواهد آمد، در این محل نصب می‌شود...

رسول جعفریان درباره نتایج تلاش‌ها برای ساخت بنایی جدید و بزرگ‌تر برای کتابخانه مجلس گفت: با توجه به اینکه این کتابخانه بخشی از طرح جامع بهارستان است، هیئت رئیسه مجلس به صورت جدی به دنبال تخصیص فضایی مناسب‌تر برای آن بوده است. وی افزود: در حال حاضر دو بخش از طرح جامع بهارستان به صورت جدی مورد حمایت و تاکید اعضای هیئت رئیسه مجلس است؛ 1- بخش اداری مجلس که در قسمت شرقی در حال ساخت است. 2- کتابخانه مجلس.
رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی با اعلام خبر تخصیص فضای جدید برای کتابخانه مجلس گفت: حداکثر تا یک هفته دیگر تابلوی احداث ساختمان جدید کتابخانه مجلس که در آن تاریخ اتمام پروژه خواهد آمد، در محل آن یعنی دیواره جنوبی بهارستان از حد فصل میان مدرسه شهید مطهری تا انتهای این دیواره نصب خواهد شد.
جعفریان اضافه کرد: از ابتدا تا انتهای این دیواره در قالب ساختمانی متصل ساخته می‌شود که نیمی از آن کتابخانه مجلس و نیمی از آن مرکز پژوهش‌های مجلس خواهد بود. در این طرح ساخت کتابخانه مجلس را بر ساخت مرکز پژوهش‌ها مقدم داشته‌اند و این اطمینان را می‌دهم که ساخت بنای جدید کتابخانه مجلس امسال شروع شود. به گفته وی در حال حاضر عملیات تخریب بناهای واقع در محدوده مورد اشاره (دیواره جنوبی بهارستان) به صورت کامل انجام شده و تنها چند خانه قدیمی در انتهای این محدوده باقی مانده است.
رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه «حدود یک ماه پیش دکتر لاریجانی (رئیس مجلس شورای اسلامی)، کلنگ ساخت این بنا را به زمین شد، اما این مسئله زیاد رسانه‌ای نشد» تاکید کرد: طرح مذکور به تائید هیئت رئیسه مجلس رسیده و بودجه مورد نیاز آن هم اختصاص یافته است و به زودی کار احداث این بنا آغاز خواهد شد.
جعفریان در پاسخ به این پرسش که «در صورت ساخت بنای جدید، آیا نحونه بهره‌برداری از ساختمان فعلی کتابخانه مجلس تغییر می‌کند؟» گفت: فکر نمی‌کنم این اتفاق بیفتد و به احتمال زیاد، بنای جدید به بنای قدیم اضافه خواهد شد و هر دو در اختیار کتابخانه مجلس خواهد بود.
وی افزود: معتقدیم حتی فضای جدیدی که به کتابخانه مجلس اختصاص یافته است، ناکافی است و ایده‌آل ما این بود که فضای اختصاص یافته کنونی، بزرگ‌تر می‌شد. به احتمال زیاد پس از تکمیل پروژه، از ساختمان فعلی کتابخانه مجلس یا به عنوان موزه مجلس شورای اسلامی یا به عنوان بخش خطی کتابخانه استفاده خواهد شد.
  منبع : شاسا
  13:04   دوشنبه 14 شهریور 1390  
 نظرات