اخبار   
 

 هزینه تمام شده ساخت و ساز حداقل می‌شود

با اجرای هدفمند کردن یارانه ها ،دولت تدابیری اندیشیده تا شاهد افزایش بهای هزینه تمام شده ساخت و ساز نباشیم...

وزیر مسکن و شهرسازی گفت: دولت با اتخاذ تدابیر و سیاست‌های لازم، هزینه تمام شده ساخت و ساز را پس از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها به حداقل ممکن خواهد رساند.
به گزارش پایاه اطلاع رسانی دولت به نقل از فارس ،علی نیکزاد ظهر امروز در ادامه سفر خود به قزوین از پروژه مسکن مهرگان و جنوب محمدیه بازدید کرد.وی همچنین در ادامه این سفر از پروژه مسکن مهر شهر الوند و پروژه مصلای این شهر بازدید کرد که در خصوص تسریع در اجرای این پروژه‌ها دستورات لازم را داد.همچنین در این بازدید تعدادی از تعاونی‌ها و پیمانکاران و همچنین افراد حقیقی که در روند اجرایی کارهای خود دچار مشکل بودند، مشکلات خود را با وزیر در میان گذاشته و دستورات لازم را برای حل آن دریافت کردند.
وزیر مسکن در ادامه از پروژه بیمارستان مینو در قزوین بازدید کرد و در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با رسانه‌های گروهی اظهار داشت: پروژه بیمارستان مینو در قزوین به ظرفیت 200 تخت ارسال شده و تا دهه فجر آماده بهره‌برداری می‌شود.
وی اضافه کرد: بهره‌برداری و افتتاح در دهه فجر به معنای آمادگی پذیرش بیمار در این بیمارستان است که بخش‌های عمرانی پروژه را وزارت مسکن پیگیری می‌کند و بخش نصب تجهیزات بر عهده وزارت بهداشت و درمان است.
نیکزاد با اشاره به اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها اظهار داشت: اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها که 75 تا 80 درصد مصالح ساختمانی را به موجب سهم هزینه تمام شده تحت تأثیر قرار می‌دهد و در کنار آن 20 تا 25 درصد به واسطه دستمزدها تأثیر خواهد گذاشت و در این زمینه دولت تدابیری اندیشیده تا شاهد افزایش بهای هزینه تمام شده ساخت و ساز نباشیم.
وی توضیح داد: 50 درصد از یارانه آزاد شده به مردم پرداخت می‌شود و از 50 درصد مابقی 30 درصد به دستگاه‌ها اختصاص می‌یابد که ما از این بخش برای حمایت از صنایع تولید کننده مصالح ساختمانی استفاده خواهیم کرد.
  منبع : دولت
  11:19   سه شنبه 4 آبان 1389  
 نظرات