اخبار   
 

 سرمایه گذاری حدود پنج هزار میلیارد ریالی برای ساخت 30کارخانه مصالح

مجری صنعتی سازی مسکن گفت: حدود پنج هزار میلیارد ریال برای ساخت 30 کارخانه تولیدکننده مصالح ساختمانی ویژه مسکن صنعتی در سطح کشور سرمایه گذاری می شود که اکنون 22شرکت ثبت شده است...

تهران - مجری صنعتی سازی مسکن گفت: حدود پنج هزار میلیارد ریال برای ساخت 30 کارخانه تولیدکننده مصالح ساختمانی ویژه مسکن صنعتی در سطح کشور سرمایه گذاری می شود که اکنون 22شرکت ثبت شده است.
'حسن قلعه نوئی' روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: از این تعداد 16 شرکت در مرحله اخذ تسهیلات هستند که پنج شرکت از آنها نیز در مرحله احداث ساختمان قرار دارند.
وی درخصوص علت تاخیر در راه اندازی کارخانه‌ها اظهار داشت: این موضوع در حوزه بخش خصوصی، ناشی از شرایط رکود اقتصادی است ضمن اینکه اغلب کسانی که وارد این کار می‌شوند پول نقد نداشته و آورده آنها بیشتر ملک و زمین است.
قلعه نویی با بیان اینکه تهیه طرح توجیهی، فراهم آوردن آورده اولیه و خرید زمین دارای پروسه‌ای زمان‌بر، اضافه کرد: تاخیر مذکور در حوزه دولتی ناشی از فرآیندهای بوروکراتیک مانند ثبت شرکت‌ها، کارشناسی آورده غیر نقد، تعیین درصد ساخت داخل، افزایش سرمایه در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است.
مدیرعامل شرکت مدیریت پروژه های ساختمانی ایران خاطرنشان ساخت: چنانچه بخواهیم برمشکل مذکور غلبه کنیم پیشنهاد می‌شود بخشی از موارد که اکنون بیشتر در اختیار دیگر سازمانها و ارگانها قرار دارد به شرکت مجری صنعتی سازی مسکن (مپسا) تفویض اختیار شود که افزایش سرمایه، همکاری و تسهیل در تعیین درصد ساخت داخل در اداره کل ماشین سازی وزارت صنایع ومعادن و همکاری با بانک صنعت و معدن از جمله این موارد است.
قلعه نوئی یادآور شد: کل سرمایه گذاری مورد نیاز برای تاسیس 30 کارخانه تولید مصالح ساختمانی چهار هزار و 800 میلیارد ریال است و سهم مپسا در این بخش 12 درصد و نقش پیش بینی شده به عنوان رییس هیات مدیره وعضو است . قرار است براساس سیاست های کلی دولت در رابطه با خصوصی سازی بعد از اتمام طرح، مپسا سهم خود را به بخش خصوصی واگذار کند.
وی اضافه کرد: سالانه به یک میلیون و 500 هزار واحد مسکونی در سطح کشور نیاز داریم و این نیاز با روش سنتی پاسخ داده نخواهد شد از سوی دیگر برای تولید واحد های مسکونی مورد نیاز چهار میلیون و 500 هزار نفر نیروی کار به شکل مستقیم جذب می شوند و 12 میلیون نفر نیز به صورت غیرمستقیم در این بخش فعال خواهند شد.
قلعه نوئی گفت: تمام مدارک و اسناد رسمی با امضای نماینده مپسا به عنوان امضای ثابت در مدارک شرکت‌های مذکور لحاظ خواهد شد و تفاوتی با سرمایه گذاری که به شکل مستقیم با مشارکت بانک صنعت و معدن صورت می گیرد نخواهد داشت اما با بانکهای دیگر می تواند متفاوت باشد.
وی درخصوص پروژه های الگوی ساخت وساز صنعتی از سوی مپسا اظهار داشت: اکنون تفاهم نامه‌ای مبنی بر ساخت 10 هزار واحد مسکونی صنعتی در شهر جدید پرند داریم و علاوه بر این قرار است پنج هزار واحد مسکونی دیگر هم ساخته شود که در مراحل آغازین قرار دارد.
شهر جدید پرند در 35 کیلومتری جنوب غربی تهران در ازاد راه تهران - ساوه واقع شده است.
  منبع : ایرنا
  17:03   یکشنبه 28 شهریور 1389  
 نظرات