اخبار   
 

 کمتر از 20 درصد تولیدات بتنی در کشور استاندارد است

رئیس انجمن بتن ایران بابیان اینکه کمتر از 20 درصد تولیدات بتنی در کشور از استاندارد لازم برخوردار است ، این امر را به منزله اتلاف منابع و سرمایه های ملی دانست...

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا ،' محسن تدین ' پیش از ظهر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت : میزان تولید سیمان کشور در سال گذشته 55 میلیون تن بود که حدود پنج میلیون تن آن به ارزش 350 میلیون دلار صادر شد.
وی تصریح کرد: کشور از واردات سیمان بی نیاز است و برآوردها حاکی از آن است که در سال گذشته 35 میلیون تن سیمان برای تولید بتن و فرآورده های آن در کشور مصرف شده است.
رئیس انجمن بتن ایران گفت: بررسیها حاکی از آن است که در سال گذشته بالغ بر 250 میلیون تن بتن در کشور تولید شده است و احتمال می رود حدود 80 درصد آن با استانداردهای کشور تطبیق نداشته باشد.
وی با انتقاد از نبود نهادی در کشور که نسبت به وضعیت تولید بتن حساسیت لازم را داشته باشد ، گفت : پیش از این تشکیلاتی در حوزه سازمان برنامه و بودجه سابق ( معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور فعلی ) به طور دقیق در زمینه بتن اعمال نظارت داشت. امروز با وضعیتی مواجه هستیم که در مواقعی سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران هم آئین نامه هایی راتدوین می کند که با دستورالعمل ها و آئین نامه های قبلی همخوانی ندارد و این به منزله مشکلات در این بخش است .
وی اظهار امیدواری کرد تشکیلاتی در درون دستگاه های اجرایی نسبت به وحدت رویه و همسویی فعالیت ها در حوزه بتن اقدام کند. اکنون دستگاه های اجرایی به ویژه وزارتخانه های مسکن وشهر سازی ، صنایع ومعادن ، نیرو ، جهاد کشاورزی و ...عمده مصرف کنندگان بتن و فرآورده های بتنی در کشور هستند .
رئیس انجمن بتن ایران یاداور شد : امسال برای دومین بار کنفرانس ملی بتن با رویکرد علمی و تخصصی در روز 15 مهر ماه برگزار می شود و انتظار می رود در مجموع 80 مقاله که 30 مقاله آن به شکل مکتوب و بقیه در 9 نشست تخصصی ارایه می شود به تواند مورد توجه مخاطبان مربوطه قرار گیرد .
وی از سازه های بتنی ، تکنولوژی بتن بطور عام ، دوام بتن بطور خاص ، اجرای بتن ، بتن و محیط زیست به عنوان برخی از موضوع های مورد بررسی متخصصان در کنفرانس مذکور نام برد.
همچنین قرار است هشتمین همایش ملی بتن روز 16 مهرماه سال جاری در تهران برگزارشود و علاوه براین یکم مهرماه نیز مسابقات مقاومت بتن دردانشگاه ازاد واحد رودهن برپا خواهد شد.
  منبع : ایرنا
  17:16   دوشنبه 29 شهریور 1389  
 نظرات