اخبار   
 

 دانشجویان برتر رقابت‌های تولید بتن پرمقاومت طرح خود را منتشر کنند

دبیر مسابقات دانشجویی بتن گفت: دانشجویانی که در رقابت‌های تولید بتن پرمقاومت این دوره از مسابقات که بعنوان نفرات برتر معرفی شوند، می‌توانند برای آگاهی عمومی و استفاده از طرح آنها، اطلاع رسانی لازم را به عمل آورند...

دبیر مسابقات دانشجویی بتن گفت: دانشجویانی که در رقابت‌های تولید بتن پرمقاومت این دوره از مسابقات که بعنوان نفرات برتر معرفی شوند، می‌توانند برای آگاهی عمومی و استفاده از طرح آنها، اطلاع رسانی لازم را به عمل آورند.
'موسی کلهری' روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، اظهار داشت: امسال مسابقات دانشجویی به مناسبت روز بتن با مشارکت 500 شرکت کننده روز یکم مهر ماه در محل دانشگاه آزاد واحد رودهن برگزار می‌شود. وی افزود: سال گذشته نیز از این رقابت‌ها استقبال شد و 490 نفر حاضر بودند و امسال حضور بیشتر دانشجویان را شاهد هستیم.
کلهری اضافه کرد: دانشجویان مربوطه در این دوره در سطوح کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و اطلاعات گردآوری شده نشان می‌دهد که 55 درصد از شرکت کنندگان از دانشگاه‌های آزاد و 45 درصد دولتی و غیرانتفاعی هستند.
وی افزود: رقابت‌ها در رشته‌های بتن سبک پرمقاومت، سازه محافظ تخم مرغ، تکنولوژی بتن و اجرای سازه‌های بتنی(در سطح کارشناسی به شکل کتبی) صورت می‌گیرد. به گفته دبیر مسابقات مذکور سخنرانی علمی دانشجویی با موضوع زیبایی شناسی در بتن و سازه‌های بتنی، درصد وزنی جذب آب در کوتاه مدت، مقاومت ویژه الکتریکی بتن از دیگر موضوع‌های مورد بررسی در این رقابت‌ها است.
کلهری خاطرنشان ساخت: اصلی‌ترین تفاوت برگزاری هشتمین دوره مسابقات دانشجویی به مناسبت روز بتن، حضور و رقابت اعضای حقوقی انجمن بتن ایران در مسابقات است به گونه‌ای که تولیدکنندگان بتن آماده استاندارد و قطعات بتنی، مصالح بتنی، مصالح سنگی و تولیدکنندگان افزودنی‌های بتنی و پیمانکاران و مشاورین مرتبط با صنعت بتن در این دوره حاضر هستند.
وی تاکید کرد: اعضای حقوقی انجمن بتن ایران با هدف ارتقا سطح دانش فنی شرکت‌ها و دست اندرکاران صنعت بتن و نیز ایجاد پل ارتباطی مناسب بین دانشگاه و صنعت برای نخستین بار در مسابقات حضور خواهند داشت.
کلهری گفت: رقابت‌های مذکور در قالب 32 تیم برگزار می‌شود و معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی با این انجمن همکاری لازم را بعمل آورده است.
وی یادآور شد طی دوره‌های گذشته مسابقات دانشجویی بتن پرمقاومت همزمان با روز بتن در 16 مهرماه برگزار می‌شد اما امسال براساس توافق صورت گرفته با دانشگاه آزاد رودهن در یکم مهر این رقابت‌ها طی یک روز انجام می‌شود.
دومین کنفرانس ملی بتن و هشتمین همایش روز بتن قرار است بترتیب روزهای 15 و 16 مهرماه در تهران برگزار شود.
  منبع : ایرنا
  13:47   پنجشنبه 1 مهر 1389  
 نظرات