اخبار   
 

 مسابقه معماری و طراحی شهری با موضوع انتخاب "مسجد زیبای محله"

مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران از برگزاری چهارمین دوره مسابقه معماری و طراحی شهری با موضوع انتخاب "مسجد زیبای محله" خبر داد و گفت: زیباترین مسجد شهر تهران از نظر معماری ایرانی - اسلامی...

مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران از برگزاری چهارمین دوره مسابقه معماری و طراحی شهری با موضوع انتخاب "مسجد زیبای محله" خبر داد و گفت: زیباترین مسجد شهر تهران از نظر معماری ایرانی - اسلامی بهمن ماه سال جاری انتخاب و معرفی می شود.
به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، عباد الله رمضانی با اعلام این خبر اظهار داشت: چهارمین دوره مسابقات معماری و طراحی شهری با موضوع انتخاب مسجد زیبای محله برای سه گروه مهندسین معماری، دانشجویان و شهروندان از سوی توسط معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران و با همکاری معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری در بهمن ماه سال جاری برگزار می شود.
وی ادامه داد: مسابقات معماری و طراحی شهری در موضوع مسجد زیبای محله ویژه شهروندان با هدف ایجاد حساسیت در افکار عمومی نسبت به فضاهای پیرامون و نمادهای مذهبی برگزار می شود و مدارک مورد نیاز شهروندان جهت شرکت در این مسابقه، ارائه تصاویر مسجد مورد نظر به ازاء هر مورد حداقل 3 تصویر و توصیف ویژگی های مسجد است.
مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران افزود: این تصاویر توسط منتخبی از اعضاء هیئت علمی دانشگاه های تهران و مدیران شهری داوری شده و به 66 نفر از نفرات برگزیده مناطق 22 گانه شهر تهران، 66 سکه بهار آزادی و لوح تقدیر اهدا خواهد شد.
رمضانی در ادامه با اشاره به برگزاری بخش دیگری از این دوره مسابقات معماری و طراحی شهری ویژه دانشجویان اظهار کرد: این مسابقه برای دانشجویان با هدف ایجاد بستر شناخت اصول معماری ایرانی - اسلامی برگزار می شود و طرح های ارسالی باید از هویت محلی و برگرفته از شاخص های ایرانی- اسلامی برخوردار باشند.
وی معیارهای ارزیابی آثار دانشجویی را انطباق با شاخص های معماری ایرانی - اسلامی، قابلیت اجرای طرح و توجه به ویژگی های محله و محیط پیرامون آن عنوان کرد و گفت :
مدارک مورد نیاز برای شرکت در این مسابقه توصیف وضعیت موجود محله، تحلیل مکان مورد نظر جهت استقرار مسجد، ارائه طرح پیشنهادی و نمایش سه بعدی آن از محیط پیرامون است که توسط هیات داوران بررسی شده و به نفر اول 5 سکه بهار آزادی، نفر دوم 3 سکه، نفر سوم 2 سکه و به نفر چهارم یک سکه بهار آزادی همراه با لوح های سپاس اهدا خواهد شد.
مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران در ادامه افزود: بخش سوم مسابقات معماری و طراحی شهری ویژه مهندسین معماری است که این بخش نیز با هدف شناسایی و ترویج اقدامات طراحی و اجرایی و تشویق معماران در ارائه طرح ها و تکنیک های اجرائی مناسب برگزار می شود و به برگزیدگان این مسابقه هدایایی از قبیل سکه بهار آزادی و تندیس شهرداری اهدا خواهد شد.
بنا بر این گزارش، علاقمندان می توانند آثار خود را به آدرس تهران، خیابان ایرانشهر شمالی، نبش کوچه دهقانی، ساختمان معاونت شهرسازی و معماری اداره کل معماری و ساختمان شهرداری تهران ارسال کنند.
  منبع : آرونا
  12:14   دوشنبه 26 مهر 1389  
 نظرات