اخبار   
 

 شرکت‌های توسعه ساختمان 3 میلیون متر مربع زمین را وارد عرصه ساخت می‌کنند

مدیرعامل شرکت بین‌المللی توسعه ساختمان گفت: این شرکت که به عنوان هلدینگ، پشتیبان 12 شرکت مسکن ساز زیر مجموعه خود است، قصد دارد تا سال 92 بالغ بر 3 میلیون متر مربع زمین را وارد عرصه ساخت و ساز کند...

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمدرضا فهمی در مراسم معارفه عرضه سهام شرکت های شهرسازی و خانه سازی باغمیشه در فرابورس با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: شرکت بین المللی توسعه ساختمان یکی از شرکتهای فعال در صنعت ساختمان سازی کشور است که 12 شرکت زیر مجموعه دارد به همین منظور این شرکت به همراه 12 شرکت زیر مجموعه خود سعی دارد تا سال 92 میزان ساخت و ساز 1،5میلیون متر مربعی خود را به 3 میلیون متر مربع برساند.
وی ادامه داد: 75 درصد از این سه میلیون متر مربع یعنی حدود 2500 واحد مسکونی مربوط به واحدهای مسکونی بوده و مابقی تجاری و ورزشی خواهد بود.
*عرضه سهام شرکت باغمیشه فردا در فرابورس
وی در خصوص عرضه سهام شرکت باغمیشه افزود: 25 میلیون سهم معادل 10 درصد از سهام شرکت شهرسازی و خانه سازی باغمیشه فردا در فرابورس ایران عرضه می شود. فهمی با بیان اینکه سرمایه ثبتی این شرکت 25 میلیارد تومان است و به زودی پس از عرضه سرمایه آن به 79 میلیارد تومان خواهد رسید گفت:
باغمیشه تاکنون 5400 واحد مسکونی ساخته و در حال حاضر 2 هزار و 500 واحد مسکونی در دست ساخت دارد. وی در پاسخ به سوال فارس مبنی بر اینکه آیا با توجه به رکود بازار مسکن فعالیت شرکتهای هلدینگ شما دچار مشکل شده اند یا خیر تاکید کرد: بازار مسکن کشور هم اکنون در شرایط رکود و بحران قرار دارد و ایده‌آل نیست اما در این شرایط رکود اقتصادی نباید هیچیک از فعالیتهای ما تعطیل شود بلکه توسعه آنها باید مدنظر قرار گیرد.
وی ادامه داد: با توجه به محدودیتهای پرداخت وام خرید مسکن در بانک ها، شرکتهای ساختمانی زیر مجموعه شرکت بین المللی توسعه ساختمان کار لیزینگ و واگذاری اقساطی واحدهای مسکونی به مردم را نیز انجام می دهند.
*مدیر عامل آ. اس. پ:ساخت 2000 واحد مسکونی مهر خودمالک در شهریار
در این نشست باقری مدیر عامل شرکت آ. اس. پ نیز با بیان اینکه با توجه به رکود بازار مسکن به کیفیت ساخت و ساز نیز اهمیت می دهد گفت:این شرکت ماهیتا یک شرکت پیمانکاری و سرمایه گذاری است بنابراین تلاش می کند تا در عرصه ساخت و ساز شرکتی زیرک و چابک باشد تا در گروه شرکتهای دارای ستاره گروه بندی شود.
وی با بیان اینکه پروژه های این شرکت به موقع تمام می شود و سالی نبوده که این شرکت که یکی از شرکتهای اثرگذار در عرصه ساخت و ساز بوده ضرر مالی بدهد افزود:در حال حاضر این شرکت 700 هزار متر مربع زمین را در دست ساخت در کل کشور دارد که سعی دارد تا سال 92 این عدد را به یک میلیون متر مربع برساند.
باقری گفت: این شرکت به عنوان یک برند در عرصه ساخت و ساز فعال است بنابراین تنها به فکر یک قشر خاص در کشور نیست و سعی دارد به سایر وظایف اجتماعی خود نیز توجه کند بطوریکه برای دهک های سه ، چهار و پنج نیز واحدهای مسکونی با کیفیت احداث می کند.
وی ادامه داد: به همین منظور شرکت آ.اس.پ از اسفند ماه سال گذشته در شهریار اقدام به ساخت 2 هزار واحد مسکونی مهر(خودمالکین)کرده بطوریکه هم اکنون 1500 واحد آن به مرحله اتمام سقف رسیده است
به گفته وی، 10 درصد سهام شرکت آ.اس پ نیز تا 10 روز دیگر عرضه می شود و سرمایه این شرکت پس از عرضه از رقم 20 میلیارد تومان به 30 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.
  منبع : خبرگزاری فارس
  10:16   چهارشنبه 21 اردیبهشت 1390  
 نظرات