اخبار   
 

 کلکسیون نماهای ساختمانی را نمی توان با معجزه جمع آوری کرد

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان نماهای ساختمان های این شهر را کلکسیونی از سلایق شخصی دانست وگفت: این کلکسیون را نمی توان یک شبه با معجزه جمع آوری کرد...

خبرگزاری ایمنا:معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان نماهای ساختمان های این شهر را کلکسیونی از سلایق شخصی دانست وگفت: این کلکسیون را نمی توان یک شبه با معجزه جمع آوری کرد.
به گزارش ایمنا، مهندس مسعود نریمانی درپایان سخنانش در نشست خبری خود به سووالات خبرنگاران در خصوص آشفتگی سیمای شهری توضیح داد:نماهای مختلف ساختمان های شهر یک شبه ویک روزه به وجود نیامده که بتوان در مدت 24 ساعت آنها را از حالت بی نظمی در آورد این درحالی است که این نماها هیچ گونه با اقلیم وهویت این شهر تاریخی سازگاری و سنخیتی ندارد.
وی خلاهای قانونی را علت اصلی آشفتگی های بصری نماهای ساختمانی دانست وگفت:با توجه به اهمیت خاص و تاثیرگذار بنیادی سیما و منظر شهری در ارتقاءکیفی ساختار شهر،حفظ و تقویت هویت اصیل شهرسازی و معماری اصفهان ،ساماندهی و نظم بخشی به سیما و نماهای عمومی و همچنین بر اساس ماموریت و وظایف معاونت شهرسازی و معماری ،برنامه های عملیاتی و طرحهای اجرایی برای ارتقاء کیفی سیما و منظر شهری آغاز و دستورالعمل آن تدوین شده وبه تمام مناطق ابلاغ گردیده است.
وی اضافه کرد:بر اساس این دستورالعمل نمای ساختمانها در چارچوب تعریف شده و هماهنگ اجرا خواهند شد و سلیقه های شخصی که مغایر با هویت و اصول شهرسازی و معماری اصفهان است؛به حداقل رسیده و ضوابط مدون حاکم می گرد ودرآینده نزدیک نتایج عینی و محسوس خواهد داشت واین برنامه در حد شعار وحرف باقی نخواهد ماند.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان همچنین از تشکیل کارگروه تخصصی سیما ومنظر شهری در معاونت شهرسازی و معماری خبر داد و اظهار داشت:این کارگروه به منظور تعریف ساختاری و نهادینه کردن موضوع سیما و منظر شهری در فرآیند عملیاتی و اقدامات اجرایی شهرداری،بررسی وکنترل طرحهای سیمای شهری و نمای ساختمانها،پیشنهاد ضوابط ، تدوین ودستورالعمل های اجرایی و استفاده از نظرات تخصصی کارشناسان ذیصلاح و خبره شهر تشکیل شده همچنین مالکان ملزم به ارائه نقشه وطراحی نمای ساختمان های خود شده اند.
وی با بیان این که اجرای طرحهای معماری و زیبا سازی برای نمای زیرگذر میدان امام علی (ع) شروع شده ادامه داد:این معماری دارای نمای شکیلی است وبا هویت شهر اصفهان سنخیت لازم رادارد.
نریمانی ابراز امید واری کرد:با همکاری تمام دستگاه ها وسازمان های ذیربط شاهد شهری با کیفیت و مطلوبیت بیشتر در چارچوب توسعه پایدار شهری باشیم.
وی همچنین گفت: مکتب شهرسازی اصفهان مبتنی بر پشتوانه فکری وفلسفه صدرایی برقوت خود باقی مانده اویکی از مکاتب معماری و شهرسازی ایرانی است.
  منبع : ایمنا
  06:36   چهارشنبه 13 مرداد 1389  
 نظرات