اخبار   
 

 تاکید آخوندی بر سرمایه گذاری در صندوق‌های پس انداز مسکن

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اجرای سیاست سرمایه گذاری در صندوق‌های پس انداز مسکن در اغلب کشورها، گفت: در واحدهای مسکن مهر به دنبال تقویت قدرت متقاضیان در انتخاب معماری و تجهیزات داخلی هستیم...

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس آخوندي با اشاره به اهميت بحث مسكن در زندگي خانوارهاي ايراني، گفت: هر اقدامي كه در بخش مسكن صورت مي گيرد بايد در راستاي رفاه بيشتر شهروندان و افزايش حق انتخاب آنها باشد.

وي اظهار داشت: اينكه به مردم بگوييم كجا و چگونه زندگي كنند در حقيقت محدود كردن حق انتخاب آنها در بخش مسكن است. درحالي كه ما بايد با توانمند كردن شهروندان و تقويت همزمان عرضه و تقاضا، حق انتخاب مردم را افزايش دهيم.

وزير راه و شهرسازي ادامه داد: سياستي كه افراد مبلغي را در صندوق‌هاي پس انداز مسكن سرمايه‌گذاري مي‌كنند و سپس 5 تا 6 برابر آن مبلغ تسهيلات دريافت مي‌كنند، در اكثر كشورهاي دنيا تجربه شده است.

وي در پاسخ به اين سوال كه پس از پرداخت تسهيلات ، چگونه مي‌توان مانع افزايش ناگهاني قيمت‌ها در بازار خريد و اجاره مسكن شد، پاسخ داد : افزايش قيمت زماني اتفاق مي افتد كه طرف عرضه و تقاضا نامتعادل باشند. درحالي كه اگر عرضه و تقاضا به صورت همزمان تقويت شود، چنين اتفاقي رخ نمي دهد.

آخوندي با اشاره به اينكه محدود كردن سرمايه گذاري سبب وارد شدن سرمايه‌هاي به بازار‌هايي مانند سكه، ارز و مسكن مي‌شود، تصريح كرد: اگر اقتصاد ملي تقويت شود و افراد داراي تمكن مالي سرمايه‌هاي خود را وارد بخش هاي توليدي كنند، شاهد استفاده از مسكن به عنوان كالايي سرمايه‌اي نخواهيم بود.

وزير راه و شهرسازي در خصوص مسكن مهر نيز گفت: در اين واحدها دنبال تقويت قدرت متقاضيان در انتخاب معماري و تجهيزات داخلي هستيم از سوي ديگر تلاش مي‌كنيم با تأمين خدمات زيربنايي و روبنايي، كيفيت زندگي در اين واحدها را افزايش دهيم.

  منبع : خبرگزاری مهر
  13:22   سه شنبه 12 شهریور 1392  
 نظرات    
 
مرتضی ایمانی 18:02 چهارشنبه 13 شهریور 1392
0
 مرتضی ایمانی
به نظر من حتی اگر مسکن به عنوان کالای سرمایه ای مطرح شود باز از اینکه سرمایه ها به طرف سکه و طلا و ارز برود بهتر است زیرا مسکن خود نیروی محرکه و مادر تولید و کار است ، حتی اگر در کوتاه مدت باعث تورم گردد در فاصله زمانی نچندان بلند شاهد رشد چشمگیر اقتصاد و افزایش کار و شغل و پیشرفت صنعت و سایر فعالیتهای مستقیم و غیر مستقیم با آن خواهد بود . باید به این نکته توجه کرد که هیجان در صنعت مسکن باعث رشد در بخش مهندسی و رشد در صنایع مرتبط از جمله فولاد و چوب و الکترونیک و فن آوریهای نوین و . . . خواهد شد که اینها خود نیز چرخ بزرگ اقتصادی مملکت را به حرکت در خواهند آورد . پس طبق ضرب المثل قدیمی به جای اینکه به فکر استفاده نادرست از چاقو و آتش باشیم بهتر است به مزایای بسیار زیاد آن توجه کنیم و خود و ملت را بنا به دلایل غیر منطقی و ترس از تورم ناشی از توجه به بخش مسکن ، و کلماتی چون کالای سرمایه ای و غیره محدود نگه نداریم .