اخبار   
 

 مقررات ملی ساختمان به دروس کارشناسی ارشد مهندسی عمران اضافه شد

با پیشنهاد رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ، موافقت رییس جمهوری و ابلاغ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، درس مقررات ملی ساختمان در دوره کارشناسی ارشد به صورت درس اختیاری قرار گرفت...

به گزارش روز دوشنبه ایرنا ، در پی مکاتبه ˈسید مهدی هاشمیˈ با رییس جمهوری مبنی بر افزودن واحد های جدید در ارتباط با مقررات ملی ساختمان، دفتر رییس جمهوری در نامه ای به وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری، از موافقت ˈمحمود احمدی نژادˈ با این پیشنهاد خبر داد.

براساس گزارش سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، ˈعلی فرج زاده هاˈ ، نایب رییس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان در این خصوص گفت: وزارت علوم در پاسخ نامه دفتر رییس جمهوری نیز اعلام کرده که در خصوص پیشنهاد رییس سازمان نظام مهندسی ساخمان مبنی بر افزودن واحدهای درسی جدید در ارتباط با مقررات ملی ساختمان در دانشگاه ها این موضوع در کمیته مهندسی عمران گروه فنی و مهندسی شورای برنامه ریزی مطرح و در بازنگری جدید دوره های کارشناسی ارشد درس مقررات ملی ساختان به صورت درس اختیاری لحاظ شده است.

  منبع : ایرنا
  17:51   دوشنبه 16 اردیبهشت 1392  
 نظرات    
 
غلامرضا رزمگیر 23:34 دوشنبه 16 اردیبهشت 1392
1
 غلامرضا  رزمگیر
عوام فریبی از جامعه مهندسی مایه تاسف است .
درس مقررات ملی از سال 88 در گروره دروس اختیاری دوره کارشناسی مهندسی عمران قرارگرفته است .در سرفصل دروس تخصصی نیز مقررات ملی ساحتمان به عنوان منابع درسی درج شده است.
سرفصل دروس برای ورودی های 88 به بعد در جلسه مورخ 26/02/88 مصوب شده است.
محمدحسین مسعودی 10:23 پنجشنبه 19 اردیبهشت 1392
1
 محمدحسین مسعودی
از آنجا که مهندسان ساختمان در هفت رشته مربوطه، با مدرک کارشناسی، امکان اخذ پروانه و ورود به اشتغال حرفه ای خواهند داشت لذا قرار گرفتن درس مقررات ملی ساختمان برای دوره کارشناسی ارشد بجای دوره کارشناسی و آنهم بصورت اختیاری جای بسی تأمل است و این تصمیم را می توان به نوعی گامی به عقب دانست نه به جلو!
غفار ولی پور 08:53 یکشنبه 22 اردیبهشت 1392
1
 غفار ولی پور
از آنجا که مهندسین پس از فارغ التحصیلی برخلاف پزشکان ، سه سال منتظر می مانند تا در آزمون پایه سه شرکت نمایند در طی این سه سال همانند سایر دروس ، مقررات ملی نیز فراموش خواهند شد و نتیجه قابل قبولی نخواهد داشت. بهترین زمان بازدهی علمی فارغ التحصیلان در این سه سال تا زمان ورود عملی به حرفه اصلی تباه میگردد پس آموزش مقررات ملی در دوره دانشگاه ، تا زمان حذف آزمون و جایگزینی با طرحهای عملی تدریجی نتیجه ای ببار نخواهد داشت.
امیر یاشار فیلا 22:53 یکشنبه 22 اردیبهشت 1392
0
 امیر یاشار فیلا

با دیدگاه‌های هر سه همکار ارجمند دربست هم‌سو و موافقم.
به‌ویژه به‌نظرم آقای مهندس ولی‌پور به نکته‌ی بسیار باریک و ظریفی اشاره کرده‌اند.

سپاسگزارم،
و امیدوارم دست‌اندرکارانِ اجرایی و آموزش عالی کشور، از این اظهارنظرهای ارزشمند، بهره‌ی بایسته را بگیرند.