اخبار   
 

 مشارکت چینی ها در ساخت بزرگترین سد جهان در ایران

قائم مقام وزیر صنایع آب چین از همکاری با جمهوری اسلامی ایران در ساخت سد بختیاری، بزرگترین سد جهان خبر داد و در مورد دلایل تاخیر چینی ها در اجرای تعهدات گفت: تاخیرها را جبران می کنیم...

به گزارش خبرنگار مهر "لی گوئینگ" در دیدار مشترک با وزیر نیرو کشورمان از مذاکرات بسیار خوب و اثربخش بین ایران و چین خبر داد و گفت: طرفین در نشست مشترک موضوعات بسیار خوبی را در صنعت آب و نیروگاهی مورد بررسی قرار دادند.
قائم مقام وزیر صنایع آب چین با بیان اینکه همکاری های دوجانبه ایران و چین در صنایع آب و نیروگاهی می تواند مکمل یکدیگر باشد، اظهار داشت: دو کشور هم اکنون در وضعیت پیش بردن تحولات اقتصادی قرار دارند و جزو کشورهای در حال توسعه هستند که فضای همکاری های مناسبی نیز بین آنها وجود دارد.
گوئینگ با بیان اینکه پتانسیل های مناسب همکاری بین ایران و چین فراهم است بیان داشت وزارت آبیاری چین و نیروی ایران یک نوع همکاری های مقابل و خوبی را می توانند با یکدیگر داشته باشند و خوشبختانه همکاری ها از ظرفیت بسیار خوبی نیز برخوردار است.
وی با تاکید بر اینکه اقدامات مناسبی را می توان در منابع آبی دو کشور انجام داد تصریح کرد: ایران در حال ساخت بزرگترین سد جهان به نام "بختیاری" با ارتفاق 315 متر است که ظرفیت آن 4.5 میلیارد متر مکعب برآورد شده ، بنابراین چین می تواند در این بخش اقدامات خوبی را داشته باشد.
قائم مقام وزیر صنایع آب چین تاکید کرد: چین از توانمندی ساخت سد و توانایی مالی خوبی برخوردار است و برای انجام همکاری با ایران در این پروژه بزرگ مشکل خاصی را ندارند. همکاری های دو کشور در این حوزه از زمینه های مناسبی برخوردار است.
وی در ارتباط با تاخیر طرف چینی در تامین مالی و اجرای پروژه سد بختیاری نیز بیان داشت: ممکن است در برخی موارد موانع و مشکلاتی وجود داشته باشد اما ما در چارچوب قوانین موضوعات را دنبال و حل می کنیم.
  منبع : خبرگزاری مهر
  10:50   شنبه 30 مهر 1390  
 نظرات    
 
امین تقوی فر 12:32 یکشنبه 1 آبان 1390
1
 امین تقوی فر
سد بختیاری بلندترین سد بتنی قوسی دنیا است، نه بلندترین سد دنیا. سدهای بلندتری در روسیه و اروپا وجود دارد.
امیر مسافر 17:54 یکشنبه 1 آبان 1390
1
 امیر مسافر
سد Rogun در تاجیکستان با ارتفاع 335 متر بلندترین سد در حال ساخت دنیاست و سد Three Gorges Dam در چین با حجم آبگیر 39.3 میلیارد متر مکعب بزرگترین سد است، حالا چگونه سد بختیاری با ارتفاع کمتر و حجم آبگیری بسیار کمتر بزرگترین خواهد شد دقیقاً مفهوم نیست...