اخبار   
 

 چینی‌ها در مسکن ایران فعال نشد‌ه‌اند

مدیر کل دفتر امور مقررات ملی ساختمان وزارت مسکن و شهرسازی با اعلام اینکه چین وارد عرصه ساخت و ساز کشور نشده است، اعلام کرد 110 فناوری نوین ساخت وارد...

مدیر کل دفتر امور مقررات ملی ساختمان وزارت مسکن و شهرسازی با اعلام اینکه چین وارد عرصه ساخت و ساز کشور نشده است، اعلام کرد 110 فناوری نوین ساخت وارد کشور شده است.
غلامرضا هوایی در گفتگو با مهر گفت: در شرایط کنونی در 5 تا 7 درصد ساخت و سازهای مسکن مهر فناوریهای نوین ساختمانی استفاده می شود در حالی که در دو درصد ساخت و سازهای کشور صنعتی سازی و فناوریهای نوین مورد استفاده قرار می گیرد.
مدیر کل دفتر امور مقررات ملی ساختمان وزارت مسکن و شهرسازی بیان کرد: میزان به کارگیری فناوریهای نوین در دنیا معادل 40 درصد است و بر اساس پیشنهاد برنامه پنجم، استفاده از صنعتی سازی و این گونه فناوریها در پایان برنامه از دو درصد فعلی به 20 درصد افزایش خواهد یافت.
وی اظهار داشت: در حال حاضر حدود 110 سیستم فناوری نوین وارد کشور شده و با صدور مجوز هم اکنون مورد استفاده در پروسه ساخت و ساز قرار دارد، ضمن اینکه برخی از این تکنولوژیهای ساخت بومی سازی شده است.
هوایی با بیان اینکه توان استفاده از ظرفیت خطوط تولیدی که فناوریهای نوین را در کشور تولید می کنند محدود است، افزود: در حال حاضر حدود 40 خط تولیدی سیستم فناوری نوین از خارج کشور وارد شده است.
وی خاطر نشان کرد: بخشی از فناوریهای نوین از کشورهای اروپایی وارد شده و کشورهایی همچون ترکیه نیز جهت ورود به پروسه ساخت و ساز کشور اعلام آمادگی کرده اند.
مدیر کل دفتر امور مقررات ملی ساختمان وزارت مسکن و شهرسازی با اعلام اینکه چین وارد عرصه ساخت و ساز کشور نشده است، افزود: تاکنون با این کشور جهت ورود فناوریهای نوین مذاکره‌ای صورت نگرفته است.
وی در ارتباط با صدور شناسنامه فنی- ملکی ساختمان اظهار داشت: از سال 86 با وجود امضای تفاهم نامه ای مبنی بر صدور شناسنامه فنی -ملکی از سوی وزیر مسکن وقت با شهردار تهران و رئیس سازمان نظام مهندسی، این امر هنوز محقق نشده است در حالی که امسال به صورت نمادین در شهرداری تهران شناسنامه فنی - ملکی صادر شد اما باید این امر با توجه به اهمیت موضوع از شکل نمادین خارج و تفاهم نامه اجرایی شود.
هوایی با اشاره به اجباری بودن صدور شناسنامه فنی- ملکی ساختمان براساس مبحث دوم مقررات ملی ساختمان، بیان کرد: تهران به عنوان پایتخت کشور باید در این امر برای سایر شهرستانها نمونه و الگو باشد؛ لذا شهرداری در صدور شناسنامه فنی- ملکی نباید تعلل داشته باشد و امیدواریم به زودی این امر به دلیل ایجاد ایمنی و بهداشت در ساختمان به مرحله اجرا گذاشته شود.
وی در پایان عنوان کرد: در شناسنامه فنی و ملکی مراحل ساخت و ساز از بن ساختمان تا پشت بام به صورت مرحله به مرحله ثبت شده است.
  منبع : خبرگزاری مهر‌
  10:09   سه شنبه 25 خرداد 1389  
 نظرات    
 
رضا چراغی 10:54 چهارشنبه 26 خرداد 1389
1
 رضا چراغی
مرسی . با امید به فردا