اخبار   
 

 گزارش نهایی تخلف احتمالی ساخت خانه‌های چوبی پرند بزودی ارائه می‌شود

رئیس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن گفت: گزارش نهایی تخلف یا عدم تخلف ساخت خانه‌های چوبی در پرند به پیمانکاری شرکت «مپسا» تا اواخر مهر ماه جاری منتشر می‌شود...

محمود فاطمی عقدا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس افزود: یک تیم فنی از کارشناسان مرکز تحقیقات مسکن در حال بررسی محدودیت‌ها و نواقصی که در احداث 75 خانه چوبی احداث شده در پرند صورت گرفته هستند و تا اواخر مهر ماه جاری این گزارش اعلام می‌شود.
وی ادامه داد: کارشناسان مرکز تحقیقات در این بررسی سعی دارند تا نواقص رخ داده در این واحدهای مسکونی را برطرف و راهکارهایی برای توسعه فن‌آوری این واحدهای مسکونی در کشور ارائه دهند.
فاطمی عقدا خاطر نشان کرد: نواقص محرز شده در خانه‌های چوبی در بخش اتصالات بوده است اما به هر حال امید است تیم علمی مرکز تحقیقات مسکن که در حال کار کردن روی این موضوع است بتواند راهکار علمی برای اجرای طبقات بیشتر از سه طبقه به این نوع فن‌آوری افزوده شود.
رئیس مرکز تحقیقات مسکن و ساختمان با بیان اینکه پرند جزء مناطق پرخطر محسوب می‌شود، گفت:‌شرکت سازنده و پیمانکار ساخت خانه‌های چوبی (مپسا) اعتقاد دارند که این خانه‌های چوبی سه طبقه را در پرند که اتفاقا در مناطق ریسک بالا قرار دارد را می‌توان احداث کرد بنابراین تیم کارشناسی ما هم در حال انجام بررسی‌های لازم و سپس ارائه گزارش و راهکار است.
فاطمی عقدا افزود: باید راهکاری ارائه کرد که بتوان در مناطق ریسک بالا امکان ساخت‌ خانه‌های چوبی سه طبقه نیز فراهم شود.
پیشتر گفته می شد که مرکز تحقیقات مسکن مجوز ساخت خانه های چوبی یک طبقه را در پرند که یک منطقه پر خطر محسوب می شود را داده اما یک شرکت خصوصی با بی تفاوتی نسبت به این موضوع اقدام به ساخت خانه های چوبی سه طبقه کرده است.
  منبع : خبرگزاری فارس
  10:27   یکشنبه 18 مهر 1389  
 نظرات