اخبار   
 

 انبوه‌سازی محله‌ای در بافتهای فرسوده انجام نشده است

رئیس کانون سراسری انبوه سازان گفت: هنوز انبوه سازی محله‌ای در بافتهای فرسوده آغاز نشده و تمامی ساخت و سازها تاکنون در مقیاس کوچک انجام شده است...

ایرج رهبر در گفتگو با مهر در خصوص اقدامات انجام شده در بافت فرسوده شهری اظهار داشت: ودیعه مسکن و طرح تجمیع پلاکهای ریز دانه از طرحهایی بودند که برای تسهیل در نوسازی بافتهای فرسوده و ایجاد شرایط مناسب برای انبوه سازان تدوین شد.
وی با اشاره به انبوه سازی در بافتهای فرسوده، افزود: انبوه سازیهای انجام شده در بافتهای فرسوده شهری در مقیاسهای کوچک و در زمینهای 200 تا 500 متری انجام شده است و به این ساخت و ساز انبوه سازی نمی گویند.
رئیس کانون سراسری انبوه سازان تصریح کرد: انبوه سازیهای بزرگ به صورت محله ای مطرح است که هنوز هم در هیچ یک از بافتهای فرسوده شهری انجام نشده است.
رهبر افزود: در محله سازی انبوه سازان می توانند خانه سازی و ساختمان سازی را پیاده کرده و پس از آن به مرحله محله سازی وارد شوند.
وی با بیان اینکه محله سازی نیاز به تشویق ساکنان این بافتها دارد، گفت: باید تک تک ساکنان این بافتها برای تجمیع گسترده پلاک‌هایشان توجیه شوند و آمادگی کامل برای شرایط به وجود آمده در انبوه سازی فراهم شود تا ساکنان این خانه ها به تجمیع و تخریب منازل خود ترغیب شوند.
وی در خصوص پرداخت وام ودیعه مسکن هم گفت: تاکنون اغلب مراجعان، این وام را دریافت کرده اند.
  منبع : خبرگزاری مهر
  12:52   سه شنبه 30 آذر 1389  
 نظرات