اخبار   
 

 میزان صنعتی سازی ساختمان افزایش یافته

رئیس مرکز تحقیقات ساختمان وزرات راه و شهرسازی گفت: 30 درصد ساخت و سازهای کشور صنعتی سازی و با فناوری های نوین ساختمان احداث می شود...

محمود فاطمی عقدا در جلسه هیئت مدیره سازمان خراسان رضوی گفت: این در حالیست که استان خراسان رضوی پیشرو در صنعتی سازی است. وی افزود: در حال حاضر 20 درصد ساختمان های مسکونی به ویژه پروژهای مسکن مهر استان خراسان رضوی به صورت صنعتی سازی و با فناوری های نوین ساختمان با رویکرد کاهش زمان ساخت، کیفیت مناسب، سبک سازی و با صرفه جویی انرژی ساخته می شود. وی تصریح کرد: در اجرای مبحث 19 مقرارت ملی ساختمان با بهره گیری از فناوری های نوین ساختمان عایق کاری جداره بیرونی ساختمان در کشور عملیاتی شده است.
فاطمی عقدا ادامه داد: با همکاری سازمان های نظام مهندسی ساخنمان، انجمن ها و کانون انبوه سازان مسکن کشور تسهیلات بانکی برای تعویض در پنجره و تبدیل آن به پنجره های دو جداره اختصاص یافته است. به گفته وی هم اینک بیش از یک میلیون واحد مسکونی اقدام به تعویض و نصب در و پنجره های دوجداره و عایق بندی بام و دیوارهای ساختمان کرده است.
رئیس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن اظهار داشت: با همفکری و همکاری نظامات مهندسی و شرکت های پیمانکاری، انبوه سازی و جامعه مهندسان مشاور روش صنعتی سازی و استفاده از مصالح ساخنمانی مرغوب و استاندارد را در کشور افزایش خواهیم داد. وی در ادامه گفت: تولید سیمان، کاشی، سرامیک، کلید و پریز برق به خود کفایی و استاندارد رسیده ایم. وی از وزرات بازرگانی خواست از ورود توزیع و عرصه کالاهای غیر استاندارد مصالح ساختمانی جلوگیری کند و مهندسین ناظر اجازه ندهند در ساخت و سازها از محصولات فاقد کیفیت در پروژه ها استفاده کنند. وی ادامه داد: در حال حاضر 500 هزار واحد مسکونی با روش فناوری نوین ساختمان در حال ساخت است، اگر مجریان با کیفیت نامناسب تحت تعقیب قانونی قرار خواهند گرفت.
در این جلسه رئیس سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی هم گفت: با امضای تفاهم نامه همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی با مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن این سازمان تلاش می کند در عرصه های مختلف با این مرکز همکاری و به زودی این مرکز در محل این سازمان تاسیس خواهد شد.
محمدرضا اخوان عبداللهیان افزود: وجود 16 هزار مهندس ساختمان در این استان ظرفیت خوبی از نظر نیروی متخصص و فنی در صنعت ساختمان به شمار می آید و سازمان مهندسی ساختمان خراسان رضوی آمادگی همکاری در زمینه های مختلف پژوهشی، آموزشی و فنی را با دیگر استان ها دارد.
به گفته فاطمی عقدا در حال حاضر 40 هزار واحد مسکونی در قالب طرح مسکن مهر به صورت صنعتی و نیمه صنعتی و با استفاده از فناوری ها و مصالح نوین ساختمانی در حال احداث است.
  منبع : شاسا
  13:59   پنجشنبه 20 مرداد 1390  
 نظرات    
 
وریا ژولیده 10:36 آدینه 21 مرداد 1390
5
 وریا ژولیده
اگر قرار است صنعتی سازی فقط همین استفاده از اتصالات پیچ وهراه ای (که قدمتی بیش از 100 سال در دنیا دارد )و همچنین استفاده از دیوار برشی و سقف های دال (که کشورهای همسایه عربی از ما جلوترند )
راست میگویید !!!