اخبار   
 

 گواهی پایان کار ساختمان مشروط به استفاده از بتن استاندارد شد

انجمن صنفی تولیدکنندگان بتن اعلام کرد با رایزنهای صورت گرفته با شهرداری تهران، دریافت پایان کار ساختمانها مشروط به استفاده از بتن استاندارد شد.به گزارش خبرنگار مهر، محرم کریمی در یک نشست خبری گفت: با هماهنگی انجام شده با شهرداری تهران، مالکان ساختمانهای شهری...

انجمن صنفی تولیدکنندگان بتن اعلام کرد با رایزنهای صورت گرفته با شهرداری تهران، دریافت پایان کار ساختمانها مشروط به استفاده از بتن استاندارد شد.
به گزارش خبرنگار مهر، محرم کریمی در یک نشست خبری گفت: با هماهنگی انجام شده با شهرداری تهران، مالکان ساختمانهای شهری موظف به استفاده از بتن استاندارد هستند و ارایه گواهی پایان کار نیز منوط به این امر شده است.
سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان بتن آماده و قطعات بتنی ایران افزود: به منظور استاندارسازی بتن آماده باید کارخانجات تولیدی شن، ماسه و سیمان نیز با استانداردها هماهنگ باشند که البته در این راستا اقدامات خوبی انجام شده است و این کارخانجات عموما استاندارد شده اند.
وی تصریح کرد: تولیدکنندگان مذکور هر یک به تنهایی مواد خاص خود را با استانداردها تولید می کند که در نهایت، ترکیب آنها سبب تولید بتن های استاندارد می شود.
به گفته کریمی، در حال حاضر کارخانجات سیمان علاوه بر دارا بودن استانداردهای ملی، موفق به اخذ استانداردهای بین المللی نیز شده اند و کیفیت تولید آنها نسبت به 15 سال قبل تفاوت چشمگیری کرده است.
وی با اشاره به استاندارد بودن تولیدات اعضای انجمن صنفی بتن، اظهار داشت: از شرایط عضو گیری اعضای جدید آن است که حتما کارخانه آنها از اداره استاندارد نشان دریافت کرده باشند.
کریمی گفت : ورود سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان ایران در قضیه ساماندهی بتن آماده باعث شده است که کارگروهی با نمایندگان استانی و نمایندگان ادارات کل استاندارد، استانداری ، نماینده مسکن و شهرسازی و انجمنهای صنفی بتن آماده استانی تشکیل شود تا با کمک وزراتخانهای صنایع و معادن ، بازرگانی و اداره استاندارد تولید بتن آماده با نظارت دستگاهها ی ذی ربط محقق شود.
وی گفت: اگر زیرساخت اصلی ساخت و ساز در کشور بر محور بتن استوار باشد، عمر ساختمانها از 20 تا 30 سال به 300 سال قابل افزایش است.
  منبع : خبرگزاری مهر‌
  10:40   شنبه 2 مرداد 1389  
 نظرات