اخبار   
 

 بتن‌های بی‌‌دوام سالانه میلیاردها دلار سرمایه ملی را هدر می‌دهد

رییس هیات مدیره انجمن بتن ایران معتقد است: تولید بتن‌های بی دوام در اغلب پروژه‌های بزرگ دولتی و خصوصی سبب هدر رفتن میلیاردها دلار سرمایه ملی و مردمی می‌شود...

'محسن تدین' روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا تصریح کرد براساس آمارها در سرشماری سال 1385 مشخص شد حدود 10 میلیون واحد مسکونی کشور معادل 62 درصد فاقد اسکلت بتنی و فلزی هستند و برای کشوری که بر روی کمربند زلزله واقع شده این اطلاعات مخاطره آمیز است.
وی تعداد واحدهای مسکونی را در سرشماری یاد شده افزون بر 16 میلیون واحد مسکونی ذکر کرد و افزود: تعداد واحدهای مسکونی شهری و روستایی براساس طرح‌های مسکن مهر و نوسازی و بهسازی مسکن روستایی بر آمار مذکور افزوده است.
تدین در آستانه شانزدهم مهرماه 'روز بتن' اظهار داشت: ضوابط موجود برای ساخت بتن با دوام در کشور رعایت نمی‌شود و مشکل بزرگ اغلب پروژه‌های عمرانی در کشورمان بی دوامی بتن است.
به تازگی رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران گفت: تهران دارای دو میلیون و 400 هزار واحد مسکونی است که از این رقم 500 تا 600 هزار واحد فاقد اسکلت بندی هستند. رییس هیات مدیره انجمن بتن ایران همچنین گفت: داده‌های سرشماری نفوس ومسکن 1385 نشان داد که 12.03 درصد از مجموع 16 میلیون دستگاه واحدهای مسکونی از اسکلت بتنی برخوردارند.
وی خاطرنشان ساخت: مطالعات نشان می‌دهد که طی 20 سال آینده نیز از پرداختن به موضوع بتن با دوام بی نیاز نیستیم و این درحالی است که در سفارش‌های بتن آماده افراد به مقوله دوام بتن توجهی ندارند.
تدین با بیان اینکه همزمان با روز بتن هشتمین همایش مربوط به این مصالح ساختمانی در تهران برگزار می‌شود، گفت: براساس برنامه ریزی اساتید و متخصصان برجسته در این بخش تازه ترین دستاوردهای علمی خود را برای شرکت کنندگان تشریح خواهند کرد.
وی اظهار امیدواری کرد وضعیت تولید و مصرف بتن به سمتی هدایت شود که اذهان به این مهم توجه کنند در کنار طراحی براساس مقاومت، مساله عمر و دوام بتن نیز که اهمیت بسزایی دارد، جایگاه خود را بازیابد.
قرار است در قالب سخنرانی موضوع‌هایی مانند سیستم نیمه پیش ساخته اسکلت بتن مسلح، سیمان‌های آمیخته سنگ آهکی، دوام بتن، اجرای بتن، سازه‌های بتنی و تکنولوژی بتن به طور عام در همایش و کنفرانس مربوطه که روز پانزدهم مهرماه برپا می شود، به علاقه مندان و شرکت کنندگان ارایه شود .
همچنین طرح‌های بتنی برتر در سطح کشور معرفی می شوند و شخصیت برجسته در بخش بتن ضمن معرفی مورد تقدیر قرار می گیرد.
  منبع : ایرنا
  12:29   پنجشنبه 15 مهر 1389  
 نظرات