اخبار   
 

 بیل گیتس دیگر ثروتمندترین فرد جهان نیست

یل گیتس موسس شرکت مایکروسافت ۵۳ میلیون دلار سرمایه شخصی دارد و به گفته نشریه Forbes، با این رقم او دیگر ثروتمندترین مرد جهان نیست و رتبه دوم از لیست پولدارترین افراد جهان را به خود اختصاص داده است.

“کارلوس اسلیم هلو” (Carlos Slim Helu) که هم‌اکنون صاحب بزرگترین شرکت مخابراتی کشور مکزیک است، موفق شد با داشت ۵/۵۳ میلیون دلار سرمایه شخصی عنوان ثروتمندترین فرد جهان را از آن خود کند.
به گزارش همکاران سیستم، این شخص به منظور افزایش سرمایه‌های خود در شرکت‌های مخابراتی مختلف مکزیک از جمله American Movil که بزرگترین ارایه دهنده خدمات تلفن‌همراه در آمریکای لاتین محسوب می‌شود، سرمایه‌گذاری کرده است. طبق گزارش نشریه Forbes، سرمایه او در سال گذشته ۵/۱۸ میلیارد دلار افزایش یافت.
بیل گیتس که دومین فرد پولدار جهان محسوب می‌شود، در سال ۲۰۰۸ میلادی از مدیرعاملی شرکت مایکروسافت کناره‌گیری کرد و هم‌اکنون به فعالیت‌های انسان‌ دوستانه و کمک به افراد فقیر می‌پردازد. در سال گذشته به مجموع سرمایه شخصی گیتس ۱۳ میلیارد دلار افزوده شد که این رقم به دنبال رشد ۵۰ درصدی ارزش سهم مایکروسافت صورت گرفت.
دیگر شخص میلیاردری که نام آن در لیست پولدارترین افراد جهان منتشر شده، “لری الیسون” (Larry Ellison) مدیرعامل شرکت اوراکل است که با داشتن سرمایه ۲۸ میلیارد دلاری در رتبه ششم این لیست قرار دارد. سال گذشته بهای سهام شرکت اوراکل رشد ۷۰ درصدی را پیش‌رو داشت که این مسئله باعث افزایش درآمدهای الیسون شد.
از دیگر میلیاردهایی که نام او در این لیست منتشر شده است می‌توان “استیو بالمر” (Steve Ballmer) مدیرعامل کنونی مایکروسافت اشاره کرد. سرمایه شخصی بالمر هم‌اکنون ۵/۱۴ میلیارد دلار محاسبه شده است و پس از او “پائول آلن” (Paul Allen) از موسسان مایکروسافت با ۵/۱۳ میلیارد دلار، “مایکل دل” (Michael Dell) موسس و مدیرعامل شرکت دل با ۵/۱۳ میلیارد دلار و “استیو جابز” (SteveJobs) مدیرعامل شرکت اپل با ۵/۵ میلیارد دلار قرار دارند.
  منبع : وین بتا
  21:32   یکشنبه 23 اسفند 1388  
 نظرات    
 
کامران کاوسی 11:10 سه شنبه 25 اسفند 1388
1
 کامران کاوسی
فکر می کنم اشتباهی شده است.
53 میلیارد دلار درست باشد.
جلال قربانی 10:19 شنبه 7 فروردین 1389
8
 جلال قربانی
اگر این ثروت دست من بود مطمعنا" نصف آنرا بین فقرا تقسیم می کردم.