اخبار   
 

 سبد "رهن مسکن" به پرداخت اجاره‌بها تغییر کرده است

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به تغییر سبد رهن و اجاره به سبد اجاره ماهانه گفت: تثبیت و کاهش نرخ سود بانکی باعث شده مالکان واحدهای اجاره‌ای به جای دریافت رهن‌ کامل رویه را تغییر داده‌ و همه ارزش معامله را به اجاره‌بهای ماهانه تبدیل کنند...

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به تغییر سبد رهن و اجاره به سبد اجاره ماهانه گفت: تثبیت و کاهش نرخ سود بانکی باعث شده مالکان واحدهای اجاره‌ای به جای دریافت رهن‌ کامل رویه را تغییر داده‌ و همه ارزش معامله را به اجاره‌بهای ماهانه تبدیل کنند.
مصطفی قلی خسروی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: تغییر سبد رهن و اجاره به سبد اجاره ماهانه باعث ایجاد جو روانی در بازار مسکن شده و موجب شد تا 10 درصد اجاره بها در تابستان رشد داشته باشد.
وی افزود: به عنوان مثال مالکی که تا سال گذشته ملک خود را با 20 میلیون تومان ودیعه و ماهانه 200 هزار تومان اجاره به مستاجر واگذار می کرد، امسال به خاطر اینکه سودی از بابت سپرده‌گذاری 20 میلیون تومانی در بانک عاید خود نمی‌بیند، تصمیم می گیرد ماهانه 400 تا 500 هزار تومان اجاره بدون ودیعه از مستاجر خود دریافت کند.
خسروی تاکید کرد:این تغییر رویه، اگرچه ظاهرا رشد قابل ملاحظه اجاره‌ها را در پی داشته اما در حقیقت، کل ارزش معاملات اجاری نسبت به پارسال همین موقع تغییر خاصی نداشته است.
وی خاطر نشان کرد: نرخ واقعی رشد اجاره‌بها در تابستان در حد 10 درصد بوده که با توجه به نرخ تورم ، این میزان رشد تا حدودی طبیعی است.
  منبع : خبرگزاری فارس
  04:20   پنجشنبه 14 مرداد 1389  
 نظرات