اخبار   
 

 140هزار واحد مسکن مهر آذر افتتاح می شود

علی نیکزاد در مراسم افتتاح 1002 واحد مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد طی سخنرانی اظهار داشت: عزم دولت بر این است که زمین و مسکن از کالای سرمایه‌ای به کالای مصرفی تبدیل شود که این موضوع مورد توجه و تاکید مقام معظم رهبری نیز است...

وزیر مسکن وشهرسازی در مراسم افتتاح 1000 واحد مسکن مهر شهر جدید هشتگرد گفت : از هفته چهارم شهریور تا پایان آذرماه 140 هزار واحد مسکن مهر افتتاح خواهد شد .
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، علی نیکزاد در مراسم افتتاح 1002 واحد مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد طی سخنرانی اظهار داشت: عزم دولت بر این است که زمین و مسکن از کالای سرمایه‌ای به کالای مصرفی تبدیل شود که این موضوع مورد توجه و تاکید مقام معظم رهبری نیز است.
وی در ادامه به برنامه‌های وزارت مسکن در زمینه ساخت و ساز اشاره کرد و گفت واگذاری زمین رایگان به صورت قرض الحسنه و ارائه اعتبار هفت هزار میلیارد تومانی به منظور ساخت مسکن شهر و روستا عملیاتی کردن 940 هزار واحد مسکونی شهری و 210 واحد مسکونی روستایی در شش ماهه اول امسال ، قرارداد یکساله در رعایت مباحث فنی و استاندارد، وسایل ایرانی و درجه یک رعایت مبحث 19در پروژه‌های مسکن مهر، از جمله اقدامات ما در وزارت مسکن بوده است و امید و نشاط در دل مردم با پروژه‌های مسکن مهر زنده شده است.
وزیر مسکن وشهرسازی با اشاره به ساخت 950 هزار واحد مسکن مهر در سراسر کشور و اظهار داشت: نوسازی و احیای بافت‌های فرسوده نیز توسط در دستور کار وزارت مسکن قرار دارد.
نیکزاد در ادامه به صنعتی سازی در برنامه سوم و چهارم توسعه اشاره کرد و گفت : در برنامه سوم یک درصد، و در برنامه چهارم دو درصد صنعتی سازی در بخش مسکن داشتیم. اما هم اکنون نزدیک به 18 درصد واحد‌های مسکونی به روش صنعتی ساخته می شوند .
وزیر مسکن و شهرسازی در ادامه اظهار داشت: ساخت 210 هزار واحد روستایی به اتمام رسیده که در آینده نیز 400 هزار واحد دیگر عملیاتی خواهد شد .
وی در ادامه از افتتاح 140 هزار واحد مسکن مهر تا پایان آذر ماه سال جاری خبر داد. وزیر مسکن و شهرسازی در پایان اظهار داشت در زمستان امسال مرحله دوم مسکن مهر که دو برابر 140 هزار واحد خواهد بود افتتاح می شود و ظرف 15 روز آینده قرارداد‌های مسکن مهر برای 1390 بسته خواهد شد .
  منبع : دولت
  13:21   یکشنبه 11 مهر 1389  
 نظرات