اخبار   
 

 متوسط استاندارد مصالح ساختمانی بیش از 76 درصد است

معاون وزیرمسکن وشهرسازی گفت: آخرین گزارش‌های دریافتی حاکی از آن است که متوسط استاندارد مصالح ساختمانی در کشور بیش از 76 درصد است و روند رو به بهبود را در این بخش شاهد هستیم...

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، 'محمود فاطمی عقدا' روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وضعیت تولید آهن آلات اعم از تیرآهن و میلگرد طبق بررسی‌های صورت گرفته 100 درصد استاندارد است و در این زمینه مشکلی در خصوص تولید داخلی نداریم.
وی افزود: واحدهای تولید کننده سیمان نیز در کشور تولیدات خود را مطابق استاندارد تعریف شده به بازار عرضه می کنند و کیفیت این مصالح ساختمانی نیز مورد تائید است.
رییس مرکز تحقیقات ساختمان ومسکن از کیفیت 100 درصدی استاندارد کاشی و سرامیک در کشور خبر داد و اظهار امیدواری کرد این کیفیت به سایر اقلام نیز تسری یابد.
فاطمی عقدا اضافه کرد: شیشه‌های ساختمانی اکنون در کشور 60 درصد از استاندارد لازم برخوردار هستند و سهم عایق های رطوبتی نیز به همین میزان است.
وی با بیان اینکه آمار مذکور مربوط به پایان سال 1389 است، گفت : اکنون بیشترین مشکل در زمینه سنگدانه‌ها، انواع آجر، بتن آماده، فرآورده های بتنی، بلوک های ساختمانی و تیرچه بلوک است.
به گفته این مقام مسئول، عمده اقلام مصالح ساختمانی اکنون از نظر استاندارد کیفیت از مرز 50 درصد فراتر رفته‌اند ولی همچنان باید برای دستیابی به استاندارد 100 درصدی تلاش شود.
معاون وزیر مسکن و شهرسازی خاطرنشان ساخت: کیفیت بالای مصالح ساختمانی یکی از عوامل تضمین دوام واحدهای مسکونی و موجب حفظ سرمایه‌های ملی در این بخش است. سالانه حدود 100 میلیون متر مربع ساخت وساز مسکونی در سطح کشور صورت می گیرد که به طور متوسط 25 درصد مصالح ساختمانی آنها غیر استاندارد است.
  منبع : ایرنا
  11:19   سه شنبه 13 اردیبهشت 1390  
 نظرات