اخبار   
 

 واگذاری انتخاب مهندس ناظر به نظام مهندسی

معاون خدمات مهندسی سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت به دلیل ایجاد مشکلات مالی بین مالکان و مهندسان ناظر...

رضا حیدریون با بیان اینکه تمامی ناظران ساختمان در استان تهران توسط سازمان نظام مهندسی استان تهران انتخاب می شوند افزود: قطع ارتباط مالی بین مهندسان ناظر و مالکان ساختمان ها از جمله دلایل اصلی برای انتخاب مهندسان ناظر توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران است. وی ادامه داد: طبق قانون اساسی ماده 33 به دلیل ایجاد مشکلات ناشی از انتخاب مهندس ناظر توسط مالک انتخاب مهندس ناظر به این سازمان واگذار شد.
معاون خدمات فنی و مهندسی سازمان نظام مهندسی استان تهران در ادامه تصریح کرد: انتخاب مهندس ناظر زمینه را برای افزایش کیفیت ساخت و ساز فراهم می کند. وی در ادامه اظهار داشت: نظارت به گودبرداری و اسکلت ساختمان از سوی مهندسان ناظر در تمام وقت از اقدامات اصلی این سازمان به شمار می رود.
حیدریون در ادامه تصریح کرد: ورود دلالان در زمینه مهندسی ساخت و ساز و به عنوان ناظر چرخه ساخت و ساز را مشکل و خسارات میلیاردی را در بر داشته است
  منبع : ارسال شده توسط محمد مدرس نیا
  09:14   چهارشنبه 29 خرداد 1392  
 نظرات    
 
محمدعلی امیان 01:32 پنجشنبه 30 خرداد 1392
0
 محمدعلی امیان
کار خوبی که در بسیاری استانها اجرایی نشده و با مخالفت دفاتر و دلالان مواجه شده است
حمید بناپورغفاری 11:27 شنبه 1 تیر 1392
2
 حمید  بناپورغفاری
جناب مهندس محمد علی امیان با احترام به نظر جناب عالی اینجانب این طرح را توهین به شعور مهندسان - سلب حق انتخاب - و بازار یابی برای عده ای خاص می دانم - این طرح مثل اینست که نظام پزشکی اعلام کند بیماران پزشکان را نظام پزشکی تعیین خواهد کرد . بعنوان مثال اینجانب با کار فرمایان محدودی کار می کنم که آنها به سلیقه من اشنا هستند و من با دقت آنها در اجرا و نباید کسی این حق را از امثال بند سلب کند. با سپاس
م افتخاری 16:03 شنبه 1 تیر 1392
0
 م افتخاری
سپاس
محمدحسین مسعودی 23:32 دوشنبه 10 تیر 1392
0
 محمدحسین مسعودی
جناب آقای مهندس غفاری؛ با احترام به نظر جنابعالی، لازم است خدمتتان عرض کنم که طبق قانون مقررات ملی ساختمان ارجاع کار اختصاص به امور نظارت دارد و نه طراحی و اجرا و البته با شمردن مزایا و معایب این طرح، قطعا مزایای آن به مراتب بیش از معایب و بهتر بگوییم بیش از نواقص آن است.
جهت اطلاع بیشتر به لینکهای زیر مراجعه فرمایید:
http://mhmassoudi.iiiwe.com/good_news_job_monitoring_plan
http://mhmassoudi.iiiwe.com/strengths_weaknesses_supervised_provinces