اخبار   
 

 حداد عادل: هنر هم جزیی از ساختمان می شود

رییس کمیسون فرهنگی مجلس گفت: با وضع این قانون توجه مسوولین به اینکه ساختمان‌های کشور فقط با آجر و تیر آهن سر و کار ندارد و هنر هم جزیی از ساختمان است جلب می‌شود...

حداد عادل در سخنان خود با این جمله که یک خبر خوب برای جامعه هنری دارم گفت: سال جاری به پیشنهاد کمیسیون فرهنگی و اعضای آن در کمیسیون تلفیق و بودجه که در صحن مجلس هم به تصویب رسید، کلیه قوای سه گانه موظف هستند از بودجه‌های ساختمانی خود یک دهم درصد (یک هزارم بودجه) را صرف خرید آثار هنری ایرانی از داخل کشور برای زیباسازی و جلوه‌های هنری ساختمان‌هایی که در جمهوری اسلامی ساخته می‌شود کنند.
در این هنگام خبرنگاری از رادیو با اشاره به اینکه این امر چه مزیتی خواهد داشت؟ سکوت جمع حاضر را شکست که در جواب این سوال حداد عادل پاسخ گفت: مثلا اگر برای ساختمانی 20 میلیارد تومان هزینه صرف می‌شود سازنده آن موظف است 20 میلیون تومان از این مبلغ را صرف خرید آثار هنری نماید، این برای اولین بار است که چنین قانونی تصویب می‌شود.
وی گفت: در همه جای دنیا آثار هنری هنرمندان خریداری می‌شود که هم هنر جاری کشور را به نمایش می‌گذارد و هم کمکی به هنرمندان می‌کند. رییس کمیسون فرهنگی مجلس رو به این خبرنگار کرد و ادامه داد: با وضع این قانون توجه مسوولین به اینکه ساختمان‌های کشور فقط با آجر و تیر آهن سر و کار ندارد و هنر هم جزیی از ساختمان است جلب می‌شود.
  منبع : شاسا
  14:11   سه شنبه 20 اردیبهشت 1390  
 نظرات