اخبار   
 

 شهرک سازان ‌و انبوه‌سازان مسکن، موظف به ساخت فضاهای آموزشی می‌شوند

بر اساس این مصوبه شهرک‌های مسکونی با بیشتر از 200 واحد مسکونی موظف هستند نسبت به احداث فضای آموزشی استاندارد و موردنیاز آموزش و پرورش اقدام کنند/شهرداری‌ها مجاز...

بر اساس این مصوبه شهرک‌های مسکونی با بیشتر از 200 واحد مسکونی موظف هستند نسبت به احداث فضای آموزشی استاندارد و موردنیاز آموزش و پرورش اقدام کنند/شهرداری‌ها مجاز به اعطای پایان کار به شهرک‌های فاقد فضای آموزشی نیستند.
ایلنا: معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش با اشاره به احیای مصوبه احداث فضای آموزشی در شهرک‌های مسکونی بالای 200 واحد گفت: در صورت تصویب نهایی این مصوبه در مفاد برنامه پنجم توسعه، شهرداری‌ها مجاز به اعطای پایان کار به شهرک‌های فاقد فضای آموزشی استاندارد نیستند.
احمد حیدری معاون حقوقی وزارت آموزش‌وپرورش در گفت‌و‌گو با ایلنا،با اشاره به روند تصویب برنامه لایحه پنجم توسعه در مجلس شورای اسلامی و بندهای مربوط به آموزش وپرورش اظهار کرد: بر اساس این مصوبه شهرک‌های مسکونی با بیشتر از 200 واحد مسکونی موظف هستند نسبت به احداث فضای آموزشی استاندارد و موردنیاز آموزش و پرورش اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه این مصوبه در مجلس به تصویب رسیده بود اما در جریان تصویب ماده 5 قانون جامع تامین مسکن در سال 1387 حذف شد، گفت: توجیه اصلی در آن هنگام، اختصاص اعتبار چهار میلیارد دلاری برای مقاوم ساز مدارس بود. در حالی که اعتبار مذکور تنها به بهینه‌سازی مدارس تخریبی اختصاص یافته بود و با لغو این مصوبه در آن زمان انبوه‌سازان از پرداخت حداقل 6 میلیون تومان برای ساخت یک مدرسه به ازای احداث هر واحد مسکونی معاف شدند.
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: در صورت تصویب نهایی این مصوبه در مفاد برنامه پنجم توسعه، شهرداری‌ها مجاز به اعطای پایان کار به شهرک‌های فاقد فضای آموزشی استاندارد نیستند.
  منبع : ایلنا
  11:42   سه شنبه 22 تیر 1389  
 نظرات