اخبار   
 

 احداث بزرگترین شهربازی کشور در اصفهان

معاون عمرانی شهردار اصفهان گفت: احیای بدنه شرقی چهارباغ یکی از پروژه‌های شاخص شهرداری است که فاز یک و دو آن تکمیل شده و فاز سه آن نیز 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید...

علیرضا قاری قرآن، اظهار کرد: بودجه شهرداری اصفهان در سال جاری 540 میلیارد تومان است که 70 درصد از این اعتبار به امور عمرانی اختصاص دارد. وی با بیان اینکه 41 درصد از این 70 درصد، بودجه خالص عمرانی است، افزود: این میزان از بودجه جهت ساخت و ساز پروژه‌ها و 30 درصد باقی‌مانده آن در بخش تملک، آزادسازی و خدمات هزینه می‌شود.
معاون شهردار اصفهان تصریح کرد: در سال‌جاری یک‌هزار و 500 میلیارد تومان بودجه عمرانی در شهرداری تعریف شده که به صورت خالص عمرانی در حال اجراست که این بودجه خارج از بودجه مترو است. قاری قرآن با اشاره به اینکه 14 پروژه شاخص در سال جاری در حال انجام است، خاطرنشان کرد: اجرای 14 پروژه شاخص در سال 90 بجز پروژه ساخت سالنهای اجلاس در مقایسه با دو سال گذشته از نظر حجم و هزینه پنج برابر افزایش یافته است. وی با بیان اینکه سالنهای اجلاس از پروژه‌های خاص، فرامنطقه‌ای و مهمترین طرحهای شهرداری در سال جاری است، اضافه کرد: این پروژه به 400 میلیارد تومان هزینه نیاز دارد.
معاون عمرانی شهردار اصفهان، احیای فاز دوم میدان امام عتیق را دومین پروژه مهم شهرداری دانست و گفت: فاز دوم میدان امام عتیق شامل احداث میدان اصلی، پارکسوار، احیای کف میدان و بازسازی دور میدان است که در حال حاضر 85 درصد آن آزادسازی شده است. قاری قرآن اظهار کرد: مدت زمان اجرای این طرح 15 ماه است که 300میلیارد تومان هزینه اجرا و بازسازی میدان و بخش‌های اطراف آن است. وی با اشاره به احداث بزرگترین شهربازی کشور با عنوان "شهر رویاها" در اصفهان، تصریح کرد: ساختمان شهربازی 52 درصد پیشرفت فیزیکی و در خرید تجهیزات 85 درصد رشد داشته است و در مجموع این پروژه تاکنون 42 درصد پیشرفت کرده است که تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.
معاون عمرانی شهردار اصفهان گفت: برای احداث شهربازی شهر رویاها، 70 میلیارد تومان و برای هتلها و مجموعه تجاری اطراف آن که با همکاری بخش خصوصی احداث می‌شود، 30 میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شده است. قاری قرآن تقاطعهای غیرهمسطح امام سجاد(ع) و شهید لاوی و ادامه بزرگراه شهید همت را از دیگر طرحهای شاخص سال جاری اصفهان دانست و افزود: با احداث خیابان شهید لاوی، رینگهای دوم و سوم ترافیکی شهر اصفهان به یکدیگر متصل شده و شبکه معابر اصلی و شریانی شهر تکمیل خواهد شد.
معاون عمرانی شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: در مجموع تقاطعهای غیرهمسطح امام سجاد(ع) - شهید لاوی با هزینه 60 میلیارد تومان، 27 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تا پایان سال نیز به بهره‌برداری می‌رسد. معاون شهردار اصفهان همچنین با اشاره به پروژه پارکینگ و خیابان گلدسته، اضافه کرد: پارکینگ دوطبقه باغ گلدسته با 600 واحد ظرفیت تاکنون 90 درصد رشد فیزیکی داشته و تا پایان سال‌جاری تکمیل می‌شود. قاری قرآن با بیان اینکه در پروژه خیابان گلدسته، حد فاصل میدان امام حسین(ع) تا میدان انقلاب در موازی خیابان چهارباغ، احداث می‌شود، گفت: این پروژه تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که با بهره‌برداری از آن، ترافیک سواره از محور چهارباغ حذف و این خیابان به پیاده‌رو تبدیل می‌شود.
معاون شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: پروژه خیابان و پارکینگ باغ گلدسته فقط برای تسهیل ترافیک خیابان آمادگاه احداث نمی‌شود، بلکه با توجه به وجود مراکز تجاری در هسته مرکزی شهر و ایجاد ترافیک سنگین در خیابان چهارباغ، این خیابان به عنوان محور کمکی و راه تنفسی برای چهارباغ خواهد شد. وی تصریح کرد: مطالعات اولیه اجرای پروژه تراموا در خیابان امام خمینی(ره) انجام شده و این پروژه در حال حاضر وارد انعقاد قرارداد خرید واگن شده است.
قاری قرآن با یادآوری اینکه اگر بودجه تعهد شده در خصوص ساخت سالنهای اجلاس، تیر سال گذشته به شهرداری اختصاص می‌یافت، شهرداری نیز دو سال فرصت برای احداث و تحویل این سالنها داشت، اظهار کرد: با توجه به اینکه تا زمان مقرر برای تحویل این مجموعه فقط یک سال فرصت باقی است شهرداری در حال حاضر با فعالیت شبانه‌روزی این پروژه را انجام می‌دهد.
معاون عمرانی شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: در کنار ساخت این مجموعه فضاهای عمومی با مساحت بیش از 30 هکتار در حال احداث است که باید زیرساختهایی همچون فرودگاه، ترابری، پزشکی، امنیتی و غیره از سوی دستگاههای مربوطه به‌طور جدی پیگیری شود. وی با اشاره به تاخیر پروژه شهرک سلامت، تصریح کرد: احداث شهرک سلامت با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال انجام است و به دلیل سرمایه‌گذاری خوبی که در این پروژه نشده، اجراء طرح شهرک سلامت به تاخیر افتاده است.
  منبع : شاسا
  12:50   شنبه 15 مرداد 1390  
 نظرات