اخبار   
 

 سرمایه گذاری بر روی اقلام صنعتی سازی ساختمان در توافق با گسترش

رئیس کارگروه تخصصی صنعتی‌سازی مسکن و ساختمان گفت: راه‌اندازی واحدهای دو محصول صنعتی سازی سااختمان یعنی گچ‌برگ و سیمان‌برگ را درتوافق با سازمان گسترش دنبال می کنیم...

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دبیرخانه کارگروه تخصصی مسکن و ساختمان ، در این جلسه سید حسن قلعه نویی که ریاست کارگروه را به‌عهده دارد با ابراز رضایت از روند توسعه استفاده فناوری‌های نوین در کشور گفت: وقتی وزیر مسکن از افزایش سهم صنعتی‌سازی مسکن در ساخت و سازهای کشور تا سطح 5/17 درصدی یاد می‌کند، نشان از موفق بودن جریان‌سازی ایجاد شده برای این منظور دارد.
قلعه‌نویی افزود: شرکت مپسا، مجری طرح صنعتی‌سازی مسکن در کشور است، اما به رغم اینکه همه کارخانه‌ها و شرکت‌های صنعتی‌ساز، تسهیلات خود را از ما دریافت نکرده‌اند، شاهد هستیم بخش خصوصی در زمینه فناوری‌های نوین ساختمانی، رویکرد مثبتی پیدا کرده است.
رئیس کارگروه صنعتی‌سازی مسکن اظهار داشت: هم‌اکنون در خصوص دو فناوری گچ‌برگ و سیمان‌برگ نیازمند فعالیت بیشتر هستیم که در این زمینه نیز اعلام فراخوان کرده‌ایم.
وی‌ افزود: چنانچه بخش خصوصی با توجه به سرمایه قابل توجهی که برای راه‌اندازی واحدهای این فناوری‌ها نیاز است، امکان ورود به این بخش را نداشته باشد در نظر داریم تا با همکاری سازمان گسترش واحدهای مذکور را راه‌اندازی کنیم و سپس اقدام به واگذاری کنیم.
همچنین احمد صادقی، عضو هیات مدیره شرکت مپسا و معاون وزیر مسکن در امور بافت‌های فرسوده از اعلام آمادگی مجموعه تحت هدایت خود برای همکاری با شرکت مپسا به منظور بهره‌گیری از صنعتی‌سازی در نوسازی بافت‌های فرسوده خبر داد.
بر اساس این گزارش، ‌رضا فرمند دبیر کارگروه نیز در این جلسه پیشنهاد داد با تعریف 7 زیرگروه، فعالیت‌های کارگروه به صورت تخصصی در این کمیته‌های تخصصی کارشناسی شده و در جلسات کارگروه در خصوص آنها تصمیم‌گیری شود.
  منبع : خبرگزاری فارس
  14:01   سه شنبه 27 مهر 1389  
 نظرات