اخبار   
 

 افرادی که در مقابل تعدیل جهان‌نما مقاومت می‌کنند ایرانی نیستند

یک کارشناس میراث فرهنگی با اشاره به اینکه تا کنون تعدیلی در ارتفاع اضافه جهان نما مشاهده نشده است، گفت: مسوولان به تعدیل برج جهان‌نما تن دهند...

مرتضی فرشته‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، در خصوص بررسی وضعیت مجدد جهان‌نما در یونسکو اظهار کرد: طبقات اضافی جهان نما که توسط یونسکو مشخص باید تعدیل شود در غیر این صورت باید منتظر عواقب آن باشیم.

وی تصریح کرد: بخش که توسط یونسکو برای تعدیل انتخاب شده است کوتاه تر از تذکر فعالان میراث است که نشان می‌دهد یونسکو در تعدیل جهان نما با مسوولان نهایت همکاری را داشته است و افرادی که در مقابل این تعدیل مقاومت می‌کنند ایرانی نیستند.

این کارشناس میراث فرهنگی با بیان اینکه مسوولان باید به تعدیل این برج تن دهند زیرا تاکنون تعدیلی مشاهده نشده و مسوولان به تعهد خود عمل نکرده‌اند،‌ ادامه داد: خروج میدان نقش جهان از فهرست آثار جهانی آبروی ایران را به خطر می‌اندازد.

فرشته‌نژاد افزود: اگر نقش جهان از فهرست آثار جهانی خارج شود نشان می‌دهد ما کوچک‌ترین ارزشی برای میراث گذشتگانمان قائل نیستیم و شهرداری برای کاسبی این برج را ساخته است در حالی که بخش از میراث تاریخی اصفهان را نابود می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دولت و مدیران شهری در برخی موارد باید برای حفظ میراث سوبسید بدهند زیرا هیچ اثر هنری به زور چماق حفظ نمی‌شود، تصریح کرد: وقتی مسوول میراث فرهنگی میراثی نیست باید چه کرد؟ اگر به فرهنگ و شهرسازی دوران صفویه‌مان می‌بالیم باید آن را حفظ کنیم، اما گاهی اتفاقاتی برای میراث این شهر می‌افتد که ما خجالت می‌کشیم بگوییم میراثی هستیم.

  منبع : ایسنا
  14:08   دوشنبه 27 خرداد 1392  
 نظرات    
 
مهدی قنواتیان 23:19 دوشنبه 27 خرداد 1392
0
 مهدی قنواتیان
باسلام متاسفانه بی تعارف سهل انگاری متوجه مسئولان دولت و دوستان اصفهانی و هموطنان خودمان هست! چرا آنجا که آب زاینده رود بسته می شود و از کشاورزی تا آسیب دیدن ابنیه هایی همچون سی و سه پل و باقی قضایا اتفاق می افتد که توجه همگان را به خود جلب می کنند پیگیری و حتی شکایت به یونسکو می برند ولی در این مورد پیگیری و شکایتی مطرح نمی شود! افسوس به قول حکایت قدیمی از ماست که بر ماست...