اخبار   
 

  پروژه های مسکن مهر مطابق بالاترین استانداردهای صنعت ساختمان است

وزیرمسکن و شهرسازی گفت:پروژه های مسکن مهر در سراسر کشور مطابق بالاترین استانداردهای صنعت ساختمان است و اظهاراتی که افراد غیرمطلع درباره کیفیت و چگونگی ساخت این واحدها می کنند مایه...

وزیرمسکن و شهرسازی گفت:پروژه های مسکن مهر در سراسر کشور مطابق بالاترین استانداردهای صنعت ساختمان است و اظهاراتی که افراد غیرمطلع درباره کیفیت و چگونگی ساخت این واحدها می کنند مایه تعجب است.
به گزارش ایرنا علی نیکزاد یکشنبه پس از بازدید ازپروژه های مسکن مهر در بندرعباس درجمع خبرنگاران افزود: مسکن مهر رعایت کننده اصلی مقررات ملی ساختمان به ویژه در مبحث 19(فصل صرفه جویی انرژی در ساختمان ) است و می توان گفت مسکن مهر اجرا و پایبندی به مقررات ملی ساختمان در کشور را نهادینه کرده‌است.
وی ادامه داد:هرچند وزارت نفت به تعهد خود درباره پرداخت 13هزار و 500 میلیارد ریال یارانه بابت صرفه‌جویی انرژی در ساختمان‌سازی عمل نکرده اما با این حال وزارت مسکن و شهر سازی انبوه‌سازان طرف قرار دادخود را،ملزم به اجرای این قوانین کرده‌است.
به گفته وزیرمسکن و شهرسازی برای ساخت 270 تا 300هزار واحد مسکونی با انبوه سازان قرارداد بسته شده که از این تعداد 70 تا صد هزار واحد به صورت ساخت صنعتی با تسهیلات 250میلیون ریالی هستند.
وی ادامه داد:در تمامی این واحدها بکارگیری شیشه های دوجداره و درهای ضد آتش الزامی است و استفاده از بهترین مصالح مرغوب،تعبیه سیستم‌های گرما و سرما و نمای مطلوب پیش‌ بینی گردیده ‌است.
نیکزاد اظهار داشت‌: استان هرمزگان با وجود شرایط سخت آب و هوایی از موفق‌ترین استان های کشوردر مسکن مهر است. وزیر مسکن و شهرسازی ادامه داد:در مجموع نزدیک به 29هزار نفر در هرمزگان واجد شرایط مسکن مهر شناخته شده‌اند که 25هزار نفر آنان در پنج شهر بالای 25هزار نفر و بقیه در دیگر مناطق استان هرمزگان ساکن هستند.
وی گفت: سهمیه مسکن روستایی استان هرمزگان هفت هزار و 750 واحد است که از ابتدای سالجاری تاکنون برای احداث 70درصد آنها قرارداد بسته شده است.
  منبع : ایرنا
  11:52   دوشنبه 14 تیر 1389  
 نظرات