اخبار   
 

 تحویل حداقل 20 درصد خانه های طرح مهر در شهرهای استان تهران

رئیس بنیاد مسکن استان تهران گفت: امسال حداقل 20 درصد از مجموع حدود 25 هزار واحد مسکونی طرح مهر در شهرهای استان تهران تحویل خواهد شد...

رئیس بنیاد مسکن استان تهران گفت: امسال حداقل 20 درصد از مجموع حدود 25 هزار واحد مسکونی طرح مهر در شهرهای استان تهران تحویل خواهد شد.
"علی ملکی" روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: بنیاد مسکن مسئولیت کنترل و نظارت بر ساخت وساز طرح مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر را برعهده دارد و این طرح در استان تهران در 15 منطقه به مورد اجرا گذاشته می شود.
وی اضافه کرد تاکنون قرارداد اجاره برای واگذاری افزون بر 20 هزار قطعه زمین به مورد اجرا درآمده و برای حدود 13 هزار واحد مسکونی تسهیلات آماده سازی زمین به ازای هر نفر 10 میلیون ریال اخذ شده است.
ملکی با بیان اینکه تاکنون برای بیش از چهار هزار واحد مسکونی تسهیلات ساخت مسکن اخذ شده، گفت: صاحبان یک هزار و 795 واحد موفق به دریافت قسط نخست تسهیلات 200 میلیون ریالی شده اند و برای 272 واحد مسکونی نیز قسط دوم تسهیلات اخذ شده است.
وی تعداد شهرهای زیر 25 هزار واحد مسکونی استان تهران را 26 شهر ذکر کرد و گفت: پروژه های فعال در زمینه آماده سازی و ساخت در هشت نقطه شهرهای رودهن، فیروزکوه، ارجمند، صفادشت، اشتهارد، شریف آباد و قوچ حصار نظرآباد واقع شده است.
براساس طرح مسکن مهر ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سطح کشور برنامه ریزی شده که سهم استان تهران 230 هزار واحد مسکونی تعیین شده که شهر جدید پرند با سهمیه 110 هزار واحد مسکونی و هشتگرد با 50 هزار واحد مسکونی بیشترین سهم را دارند.
ملکی گفت: بنیاد مسکن استان تهران برنامه های مسکن شهری را بر روی طرح مهر متمرکز ساخته و واحدهای مسکونی در دست احداث خود را نیز در چارچوب طرح مهر در اختیار افراد واجد شرایط قرار می دهد.
شهرهای زیر 25 هزار نفر در قالب طرح مهر سهمیه حدود 120 هزار واحد مسکونی دارند که ناظر و دستگاه ذیربط آن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.
  منبع : ایرنا
  12:00   دوشنبه 14 تیر 1389  
 نظرات